← Terug
Slaap & HerstelGeplaatst door betsie.196229 dagen geleden

Na jaren weer doorslapen dankzij Sweet Dreams en magnesium

Ik ben 64 en werd al zeker vijf jaar elke nacht rond een uur of drie wakker. Dan lag ik uren te woelen en overdag was ik gebroken. Van alles geprobeerd, van kruidenthee tot geen schermen meer na acht uur, maar niks hielp echt. Een vriendin tipte me de Sweet Dreams en ik ben die gaan combineren met de Turbo Magnesium. De eerste week merkte ik eerlijk gezegd weinig, dus ik was al bijna afgehaakt. Maar in de tweede week begon er iets te schuiven. Ik werd nog steeds wakker, maar viel veel sneller weer in slaap. Nu, zo ongeveer twee maanden verder, slaap ik gemiddeld door tot een uur of zes. Ik neem er twee voor het slapengaan en dat is voor mij het vaste ritueel geworden. Overdag voel ik me een ander mens, echt. Ik wil niks beloven aan anderen, want ik snap dat slaap bij iedereen anders zit. Maar voor mij was het geduld hebben in die eerste weken echt de sleutel. Had ik na een week gestopt, dan had ik dit gemist.
0
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens29 dagen geleden

Wat fijn om te lezen Betsie, en wat knap dat je die eerste weken hebt volgehouden. Dat is precies waar veel mensen afhaken, terwijl slaap juist tijd nodig heeft om zich te herstellen. Dank voor het eerlijke verhaal, ook dat het niet meteen raak was. Voor wie hier herkenning in vindt, ik verzamelde een paar tips voor een betere nachtrust.

gijs.v28 dagen geleden

Mijn vrouw heeft precies dit, elke nacht rond half vier wakker. Ik ga haar dit verhaal laten lezen, want zij denkt altijd dat zoiets toch niet helpt. Misschien dat dit haar over de streep trekt om het gewoon eens een paar weken te proberen.

sjaan.195828 dagen geleden

Dat wakker worden rond drie uur, dat is precies mijn probleem al jaren. Ik lig dan klaarwakker en ga van alles liggen piekeren. Mag ik vragen hoe lang het bij jou duurde voor je echt verschil merkte?

betsie.196228 dagen geleden

Bij mij begon het echt in de tweede week te schuiven Sjaan, en na een week of drie was het duidelijk beter. Die eerste week gebeurde er weinig, dus niet te snel opgeven is mijn tip. Ik hoop echt dat het jou ook lukt.