Ik durf het bijna niet hardop te zeggen omdat ik bang ben dat het weer misgaat, maar ik slaap nu al een paar weken echt goed. Voor mij is dat bijzonder, want ik werd jaren elke nacht rond drie uur wakker en lag dan uren te draaien.
Ik ben begonnen met Sweet Dreams en daarnaast neem ik magnesium in de avond, twee per dag. Vooral de combinatie lijkt bij mij het verschil te maken. De eerste paar nachten merkte ik weinig, maar na een dag of tien viel ik makkelijker in slaap en werd ik minder vaak wakker.
Ik heb ook mijn avondroutine aangepast, geen telefoon meer in bed en een half uur eerder het licht uit. Dat helpt vast ook mee. Maar het gevoel dat ik s ochtends echt uitgerust wakker word, dat was ik bijna vergeten.
Herkent iemand dit? En hoelang bleef het bij jullie goed gaan?
Ik herken dit zo. Bij mij was het ook die combinatie van Sweet Dreams en magnesium in de avond die me eindelijk liet doorslapen. De eerste week dacht ik nog dat het niks deed, maar daarna kwam het.
Wat heerlijk om te lezen Sonja, en goed dat je ook je avondroutine hebt aangepakt, want dat samenspel maakt vaak het verschil. Geef het gerust de tijd, slaap heeft baat bij regelmaat. Voor wie meer wil lezen: 7 geheimen voor een geweldige nachtrust. Slaap ze.
Hoelang duurde het bij jou voordat je echt verschil merkte? Ik ben net begonnen en na drie nachten nog niet veel gemerkt, dus ik hoop dat het nog komt.