← Terug
Slaap & HerstelGeplaatst door geertje.19461 maanden geleden

Slaap en leeftijd — waarom slaap ik minder?

Ik ben 80 en slaap nog maar 5-6 uur per nacht. Vroeger was dat 8 uur. Is dat normaal op mijn leeftijd? En hoe kan ik de slaap die ik wel heb zo goed mogelijk maken?
4
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

bep.19521 maanden geleden

Mijn moeder was ook zo Geertje. Op latere leeftijd heb je minder diepe slaap. Wat hielp bij haar was een vast ritueel: altijd op dezelfde tijd naar bed, kamillethee en een warm bad.

KatjaCallens1 maanden geleden

Het is inderdaad normaal dat je slaapbehoefte iets afneemt met de leeftijd. Maar 5-6 uur is wel aan de krappe kant. Focussen op de kwaliteit van je slaap is het belangrijkste: een donkere kamer, een vast ritme en eventueel magnesium 's avonds. Slaaptips

geertje.19461 maanden geleden

Kamillethee drink ik al, dat helpt een beetje. Magnesium ga ik ook eens proberen. Bedankt Bep en Katja!