← Terug
Slaap en leeftijd — waarom slaap ik minder?
Ik ben 80 en slaap nog maar 5-6 uur per nacht. Vroeger was dat 8 uur. Is dat normaal op mijn leeftijd? En hoe kan ik de slaap die ik wel heb zo goed mogelijk maken?
Reageer
Log in om te reageren.
bep.19521 maanden geleden
Mijn moeder was ook zo Geertje. Op latere leeftijd heb je minder diepe slaap. Wat hielp bij haar was een vast ritueel: altijd op dezelfde tijd naar bed, kamillethee en een warm bad.
KatjaCallens1 maanden geleden
Het is inderdaad normaal dat je slaapbehoefte iets afneemt met de leeftijd. Maar 5-6 uur is wel aan de krappe kant. Focussen op de kwaliteit van je slaap is het belangrijkste: een donkere kamer, een vast ritme en eventueel magnesium 's avonds. Slaaptips
geertje.19461 maanden geleden
Kamillethee drink ik al, dat helpt een beetje. Magnesium ga ik ook eens proberen. Bedankt Bep en Katja!