← Terug
Slaaphouding en rugpijn — wat helpt?
Ik word elke ochtend wakker met rugpijn. Mijn dochter zegt dat het aan mijn slaaphouding ligt. Ik slaap altijd op mijn buik. Is dat echt slecht? En wat is de beste slaaphouding?
Reageer
Log in om te reageren.
lotte.19941 maanden geleden
Op je buik slapen is inderdaad niet ideaal voor je rug. Het geeft druk op je onderrug en nek. Op je zij met een kussen tussen je knieën is de beste houding. Dat houd je wervelkolom in lijn.
KatjaCallens1 maanden geleden
Goed advies van Lotte! Op je buik slapen draait je nek in een onnatuurlijke hoek. Probeer geleidelijk over te schakelen naar je zij. Een lichaamskussen kan helpen bij de overgang. En magnesium 's avonds kan ook bijdragen aan spierontspanning. Slaaptips
alie.19471 maanden geleden
Een kussen tussen de knieën, dat ga ik proberen! Ik slaap al zo lang op mijn buik dat het moeilijk wordt maar ik ga mijn best doen. Bedankt Lotte.