← Terug
Slaapritme en seizoenen — in de zomer later slapen
Nu de dagen langer worden merk ik dat ik later naar bed ga en toch op hetzelfde tijdstip wakker word. Ik slaap dus minder. Is dat normaal bij ouderen of moet ik me zorgen maken?
Reageer
Log in om te reageren.
leny.19491 maanden geleden
Dat is heel normaal! In de zomer produceer je later melatonine door het langere daglicht. Probeer verduisteringsgordijnen te gebruiken en een vast bedtijdstip aan te houden, ook als het buiten nog licht is.
KatjaCallens1 maanden geleden
Klopt Grada, dat is een natuurlijk fenomeen. Je biologische klok reageert op licht. Verduisteringsgordijnen en een vast ritueel helpen. En magnesium 's avonds kan bijdragen aan een snellere inslaping. Slaaptips
grada.19431 maanden geleden
Verduisteringsgordijnen heb ik al, die helpen zeker. Maar dat vaste tijdstip is lastig als het zo mooi weer is. Ik ga mijn best doen!