Slaapritme na pensioen — alles in de war
Reageer
Log in om te reageren.
Herkenbaar hoor! Toen ik stopte met werken dacht ik: nu kan ik eindelijk uitslapen. Maar het tegenovergestelde gebeurde. Ik werd juist eerder wakker en lag dan maar te piekeren. Wat bij mij hielp was elke dag op hetzelfde tijdstip opstaan, ook in het weekend. En een wandeling maken voor het ontbijt.
Goed dat je dat deelt! Dat vaste ritme is echt essentieel, ook als je geen werkschema meer hebt. Die ochtendwandeling is een slimme zet, daglicht helpt je biologische klok enorm. Magnesium kan ook bijdragen aan een diepere nachtrust. Ik heb hier meer over geschreven: tips voor betere slaap
Mijn moeder had hetzelfde na haar pensioen. Zij neemt nu Sweet Dreams voor het slapen, 2 per dag, en dat maakt wel verschil zegt ze. Maar inderdaad, dat vaste ritme aanhouden is de basis.