← Terug
Stress & OntspanningGeplaatst door KatjaCallens2 dagen geleden

3 kleine dingen die mij helpen om de drukte van de dag los te laten

De laatste weken kreeg ik veel berichten van leden die zich opgejaagd voelen. Het leven gaat snel en het hoofd staat vaak nog aan als we al lang in bed liggen. Ik wilde een paar dingen delen die mij persoonlijk helpen om te ontspannen. Het eerste is heel simpel: ademhalen. Ik neem 's avonds vijf minuten om rustig in en uit te ademen, waarbij ik langer uitadem dan inadem. Het klinkt te makkelijk om te werken, maar mijn schouders zakken er echt van. Het tweede is mijn telefoon een uur voor het slapen wegleggen. Al dat blauwe licht en die prikkels houden mijn hoofd wakker. In plaats daarvan lees ik een paar bladzijden in een boek. Het derde is mijn avondroutine met Turbo Relax. Ik neem het in de vooravond en het helpt me de knop omzetten van druk naar rustig. Het haalt de scherpe randjes van een hectische dag. Ik schreef laatst nog over hoe je weer kunt leren ontspannen na een drukke periode: leer weer ontspannen met deze tips. Wat doen jullie om te ontspannen? Ik ben echt benieuwd, want ik leer hier zelf ook steeds van jullie.
16
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

fatima.19822 dagen geleden

Die ademhalingstip ga ik vanavond meteen proberen Katja. Ik merk dat mijn hoofd 's avonds inderdaad maar door blijft malen. Vooral dat langer uitademen klinkt heel logisch.

KatjaCallens2 dagen geleden

Laat gerust weten hoe het bevalt Fatima! Dat malende hoofd herken ik zo goed. Dat langer uitademen geeft je lichaam echt het signaal dat het veilig is om te ontspannen, vaak voel je het al na een paar minuten.

wim.19612 dagen geleden

De telefoon wegleggen is bij mij echt de gamechanger geweest. Ik neem sinds een tijdje ook Turbo Relax in de vooravond en samen met een boekje in plaats van schermen kom ik veel rustiger de avond door.

sonja.19722 dagen geleden

Dat herken ik Wim, schermen weg doet zoveel. Ik leg mijn telefoon nu in een andere kamer zodat ik niet in de verleiding kom. Ik slaap er stukken beter door.