← Terug
Ademhalingsoefeningen tegen stress — mijn ontdekking
Een collega in de thuiszorg leerde me de 4-7-8 ademhaling. 4 tellen inademen, 7 tellen vasthouden, 8 tellen uitademen. Klinkt simpel maar het werkt echt als ik gestrest ben na een drukke dienst. Binnen een paar minuten voel ik me kalmer. Kent iemand dit ook?
Reageer
Log in om te reageren.
mark.19841 maanden geleden
Die 4-7-8 methode ken ik! Mijn vrouw doet het ook. Ik vind het moeilijk om zo lang vast te houden eerlijk gezegd. Maar zij zwéért erbij. Misschien moet ik het nog eens serieus proberen.
truus.19681 maanden geleden
Begin inderdaad met kortere tellingen Mark. Het went echt na een paar keer oefenen. Na een week lukte de volle 4-7-8 mij ook.
KatjaCallens1 maanden geleden
Mooi dat je dit deelt Truus! Ademhalingsoefeningen zijn zo simpel maar zo effectief. Het activeert je parasympathisch zenuwstelsel waardoor je lichaam uit de stress-modus komt. Als de 4-7-8 te moeilijk is, begin dan met 3-5-6 en bouw op. Tips om te ontspannen