← Terug
Stress & OntspanningGeplaatst door corrie.19541 maanden geleden

Collageen voor soepele gewrichten op mijn 71e

Mijn huisarts zei dat kraakbeenslijtage bij mijn leeftijd hoort en dat ik "ermee moet leren leven." Maar ik wilde meer. Na 2 maanden een schepje Turbo Collageen door mijn yoghurt elke ochtend, merk ik dat mijn knieën en heupen soepeler zijn. Ik kan weer hurken in de tuin! Het is geen wondermiddel maar het helpt absoluut. Is het ooit te laat om met collageen te beginnen?
6
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens1 maanden geleden

Lieve Corrie, het is NOOIT te laat om met collageen te beginnen! Hoewel de eigen productie afneemt met de leeftijd, kan aanvulling de bestaande structuren ondersteunen en het kraakbeen voeden. Dat je weer kunt hurken in de tuin na 2 maanden is fantastisch. Tip: combineer het met vitamine C (bijv. een scheutje sinaasappelsap door je yoghurt) voor betere opname. Meer: is collageen geschikt voor alle leeftijden?

corrie.19541 maanden geleden

Dat artikel over alle leeftijden ga ik lezen! Fijn om te weten dat het ook op mijn leeftijd nog zin heeft. Die sinaasappelsap-tip doe ik morgen al!

gerrit.19581 maanden geleden

Ik ben 67 en gebruik het ook. Het is zeker niet te laat! Mijn knieën zijn ook soepeler geworden. En die yoghurt-tip is lekker en makkelijk.

henk.bakker1 maanden geleden

Op 62 merk ik ook groot verschil. Collageen is voor ons ouderen echt een aanrader. Nooit te laat om te beginnen, Corrie!