← Terug
Stress & OntspanningGeplaatst door femke.19672 dagen geleden

Dat constante gevoel van aan staan, hoe kom je tot rust?

Misschien herkennen jullie dit. Ik heb het gevoel dat ik de hele dag 'aan' sta. Zelfs als ik op de bank zit met een kopje thee blijft mijn hoofd doorratelen en voel ik een soort onrust in mijn lijf. Echt ontspannen lukt me bijna niet meer. Het is niet dat er iets heel ergs speelt, het is meer een optelsom van werk, huishouden en zorgen die maar blijven doorgaan. Hoe zorgen jullie ervoor dat je 's avonds echt tot rust komt? Ademhalingsoefeningen, wandelen, iets met magnesium of kruiden? Ik sta open voor alles wat helpt.
8
💬 2 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens1 dagen geleden

Wat je beschrijft Femke, dat constante aan staan, hoor ik van veel leden. Je lijf komt dan bijna niet meer uit de hoogste versnelling. Wat kan helpen: elke dag een moment bewust niks doen, een korte wandeling in de buitenlucht, en een ademhalingsoefening voor het slapen. Magnesium of een kruidenformule als Relax kan ondersteunen bij ontspanning, twee capsules per dag. We hebben een fijn artikel over weer leren ontspannen na een periode van overspannenheid: leer weer ontspannen met deze tips. Wees lief voor jezelf, je hoeft niet alles tegelijk op te lossen.

sofie.vdb1 dagen geleden

Mooi gezegd Katja. Wat mij echt uit die onrust haalt is elke dag een half uur wandelen zonder telefoon. De eerste tien minuten blijft mijn hoofd nog malen, maar daarna zakt het echt. Misschien iets voor jou Femke.