← Terug
Stress & OntspanningGeplaatst door KatjaCallens1 maanden geleden

Drie ademhalingen die je dag rustiger maken

Stress sluipt er bij de meesten van ons ongemerkt in. Schouders omhoog, kaken op elkaar, en je merkt het pas als je 's avonds helemaal op bent. Ik wil vandaag iets delen wat mij enorm helpt en wat niets kost: bewust ademhalen op drie vaste momenten. Het eerste moment is meteen na het wakker worden, nog voor ik mijn telefoon pak. Vier tellen in door de neus, zes tellen uit. Vijf keer. Het geeft mijn dag een rustige start in plaats van meteen de drukte in. Het tweede moment is rond het middaguur, vaak net voor of na de lunch. Even bij het raam staan, zelfde ademhaling. Het haalt de spanning die zich in de ochtend heeft opgebouwd er weer uit. Het derde moment is vlak voor het slapen. Dan doe ik het wat langer, een minuut of twee, en ik merk dat mijn hoofd dan een stuk stiller wordt. Het mooie is dat je er niets voor nodig hebt en het overal kan. Voor wie in een drukke of overspannen periode zit heb ik meer tips verzameld: leer weer ontspannen. Op welk moment van de dag hebben jullie het meeste last van spanning?
0
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

ellen.verhoeven1 maanden geleden

Die vier tellen in, zes tellen uit ga ik meteen proberen. Ik merk mijn spanning vooral rond een uur of vier, dat sluipende moe-en-gejaagde gevoel. Misschien helpt zo'n pauze net.

fatima.19821 maanden geleden

Mooie tips. Ik combineer de avondademhaling met mijn magnesium, dan komt mijn hoofd echt tot rust voor het slapen. Ademhaling en supplement versterken elkaar denk ik.

corina.vd1 maanden geleden

Ik pak juist 's ochtends meteen mijn telefoon, en eerlijk, dat begint mijn dag altijd gehaast. Dat eerste moment zonder scherm ga ik echt proberen.

KatjaCallens1 maanden geleden

Dat eerste half uur zonder scherm doet echt wonderen Corina. Ik leg mijn telefoon sinds een tijdje in een andere kamer op te laden, dan is de verleiding meteen weg. Klein trucje, groot verschil.