← Terug
Drie kleine adempauzes die mij door een drukke dag helpen
De zomer klinkt ontspannen, maar voor veel van ons is het juist een drukke tijd met kinderen thuis, logees en van alles dat geregeld moet worden. Ik merk dat ik dan zelf ook sneller gespannen raak. Wat mij enorm helpt zijn een paar korte adempauzes die ik door de dag heen inbouw.
De eerste doe ik s ochtends nog voor ik mijn telefoon pak. Gewoon een minuut rustig ademen, vier tellen in en zes tellen uit. Die langere uitademing zet je lichaam een standje rustiger.
De tweede is mijn favoriet: rond een uur of drie, als de middagdip toeslaat, ga ik even naar buiten. Niet om iets te doen, maar puur om drie keer diep adem te halen in de frisse lucht. Het klinkt zo simpel dat je het bijna niet gelooft, maar het werkt.
De derde is in de avond. Ik neem dan mijn magnesium en doe voor het slapen nog een paar rustige ademhalingen om de dag echt af te sluiten. Voor mij is dat het signaal: nu mag alles los.
Voor wie er dieper in wil duiken heb ik een fijn artikel over ontspannen bij drukte en spanning: leer weer ontspannen met deze tips.
Wat is jullie manier om even uit de drukte te stappen? Ik verzamel graag nieuwe ideeen.
Reageer
Log in om te reageren.
leon.vdb1 maanden geleden
Die uitademing langer maken dan de inademing is echt een gouden tip. Doe ik nu ook in de auto voor een lastig gesprek.
jan.p1 maanden geleden
Ik loop rond drie uur ook altijd vast. Dat rondje buiten ga ik proberen in plaats van nog een koffie.
KatjaCallens1 maanden geleden
Precies Jan, dat rondje buiten doet vaak meer dan een extra koffie. En je slaapt s avonds ook een stuk rustiger.
merel.vd1 maanden geleden
Ik ga die avondademhaling met de magnesium erbij eens vasthouden. Klinkt als een fijn rustmoment om de dag af te sluiten.