← Terug
Stress & OntspanningGeplaatst door KatjaCallens1 maanden geleden

Drie kleine adempauzes die mijn dag rustiger maken

We hebben het allemaal druk, en ik merk bij mezelf dat spanning zich vooral opstapelt als ik van het ene naar het andere ren zonder even adem te halen. Letterlijk. Daarom bouw ik bewust een paar kleine adempauzes in mijn dag in. De eerste is meteen 's ochtends, voordat ik mijn telefoon pak. Ik ga even rechtop zitten en haal tien keer rustig adem, langer uit dan in. Dat zet de toon voor de rest van de dag. De tweede doe ik rond het middaguur, vaak buiten. Even een paar minuten wandelen zonder doel, gewoon om mijn hoofd leeg te maken. Ik merk dat ik daarna scherper en rustiger verder werk. De derde is 's avonds. Schermen uit, een kopje thee, en weer even dat rustige ademen. Op drukke dagen neem ik dan ook mijn magnesium, twee per dag, want dat helpt mij om de spanning van de dag los te laten. Het mooie is dat het niks kost en maar een paar minuten duurt. Als je vaak gespannen bent raad ik echt aan om het een week te proberen. Meer tips om te ontspannen vind je in dit stuk over weer leren ontspannen. Welke pauze zou jij als eerste inbouwen?
0
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

corina.vd1 maanden geleden

Die eerste, ademhalen voordat je je telefoon pakt, ga ik meteen morgen proberen. Ik merk juist dat ik door meteen op mijn scherm te kijken al gejaagd de dag in ga. Klein dingetje maar het klinkt logisch.

KatjaCallens1 maanden geleden

Fijn dat je ermee aan de slag gaat Corina. Dat meteen-op-je-scherm herken ik zo goed, het jaagt je hele systeem op nog voor je koffie op is. Laat gerust weten hoe het je bevalt na een paar dagen.

liesbeth.19741 maanden geleden

De middagwandeling is bij mij echt heilig geworden. Zelfs tien minuten om het blok maakt verschil in hoe rustig ik de middag doorkom. Magnesium in de avond doe ik ook, twee per dag, en samen geeft dat echt rust.

carla.b1 maanden geleden

Die avondwandeling met daarna even schermloos zitten doe ik ook. In combinatie met de magnesium slaap ik merkbaar dieper. Klein ritueel, maar ik zou het niet meer willen missen.