← Terug
Een avond zonder schermen, mijn wekelijkse reset
Mag ik iets bekennen? Ik betrapte mezelf er laatst op dat ik om 22.30 uur nog mails zat te beantwoorden op de bank, met de tv aan en mijn telefoon ernaast. Drie schermen tegelijk. Geen wonder dat mijn hoofd maar bleef malen.
Sindsdien heb ik een vaste avond per week ingevoerd zonder schermen. De telefoon gaat om 19.00 uur in een la in de gang, echt de kamer uit, anders pak je hem toch. Wat ik dan doe? Puzzelen, een bad, in de tuin zitten, of gewoon eens een lang gesprek met mijn man zonder dat er iets tussendoor piept.
Wat me opvalt: die avonden slaap ik merkbaar dieper. En het malen in mijn hoofd wordt de dagen erna ook minder, alsof mijn systeem even gereset is.
Rust nemen is iets wat je kunt leren, net als sporten. Ik schreef er eerder deze tips over, voor wie merkt dat het lontje korter wordt.
Wie doet er mee? Kies een vaste avond deze week en vertel hieronder hoe het ging. Ik ben zo benieuwd of jullie hetzelfde merken als ik.
Reageer
Log in om te reageren.
willemien.19721 maanden geleden
Ik doe mee! Dinsdag wordt mijn schermvrije avond, dan is er toch nooit iets op tv. De telefoon in de gang leggen is inderdaad de enige manier, op de bank ernaast werkt niet, dan pak je hem binnen tien minuten.
KatjaCallens1 maanden geleden
Heerlijk Willemien! En je slaat de spijker op de kop, uit het zicht is uit het hoofd. Kom je volgende week vertellen hoe je eerste dinsdag was?
bea.19721 maanden geleden
Dinsdag is een goed idee, dan haak ik ook aan. Mijn man verklaarde me voor gek toen ik het voorstelde, maar hij mag lekker met zijn telefoon op de bank blijven zitten.
riet.19591 maanden geleden
Bij mij is de telefoon niet het probleem, maar de tv die de hele avond aanstaat. Sinds ik die op zondag uit laat, lees ik weer boeken. Het malen in mijn hoofd herken ik zo goed, dat werd bij mij ook minder.