← Terug
Stress & OntspanningGeplaatst door KatjaCallens1 maanden geleden

Even naar buiten: mijn simpelste trucje tegen een druk hoofd

Als mijn hoofd overloopt met to-do lijstjes, dan helpt geen enkele app of ademtruc mij zo goed als tien minuten naar buiten. Klinkt bijna te simpel, maar het werkt bij mij elke keer. Wat ik doe is heel bewust zonder telefoon een rondje om het blok lopen. Geen podcast, geen muziek, alleen kijken naar wat er om mij heen gebeurt. Een boom, een vogel, de lucht. Na een paar minuten merk ik dat mijn schouders zakken en mijn gedachten vanzelf rustiger worden. Er zit ook iets in het ritme van lopen zelf. Die herhaling van stap na stap doet iets met een druk brein, alsof het de knopen langzaam ontwart. Ik plan er nu elke dag na de lunch een klein rondje voor in. Op de dagen dat het echt spant neem ik ook mijn Turbo Magnesium een tikje eerder, want dat geeft mij extra rust in mijn lijf. Maar het wandelen is echt de kern van het verhaal. Ik schreef eerder over hoe je weer leert ontspannen als je oververmoeid raakt, dat lees je hier. Wat is jullie snelste manier om je hoofd leeg te maken?
0
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

marja.19671 maanden geleden

Wandelen zonder telefoon, dat ga ik proberen. Ik neem hem altijd mee en dan sta ik toch weer te scrollen in plaats van te kijken naar buiten.

kees.19571 maanden geleden

Ik loop elke avond na het eten een rondje en het is echt mijn moment om mijn hoofd leeg te maken. Merk dat ik daarna ook beter slaap.

KatjaCallens1 maanden geleden

Zo mooi Kees, dat rondje na het eten is goud waard. Het helpt niet alleen je hoofd maar ook je spijsvertering. Blijf het vooral doen.