← Terug
Stress & OntspanningGeplaatst door hanny.19631 maanden geleden

Grenzen stellen op het werk — waarom is het zo moeilijk?

Ik werk in de kinderopvang en zeg altijd ja als er gevraagd wordt om extra diensten te draaien. Het resultaat: ik ben doodmoe en heb geen tijd meer voor mezelf. Hoe leer je nee zeggen zonder je schuldig te voelen?
5
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

gonny.19651 maanden geleden

Dit herken ik zo goed. Als schooldirecteur was ik ook altijd degene die alles opving. Wat mij hielp: bedenk van tevoren wat je antwoord is. Als je weet dat je al genoeg op je bord hebt, zeg dan: 'ik help graag maar deze week lukt het niet.' Kort en duidelijk.

hanny.19631 maanden geleden

Die zin ga ik onthouden Gonny: 'ik help graag maar deze week lukt het niet.' Simpel maar krachtig. Bedankt!

KatjaCallens1 maanden geleden

Heel herkenbaar Hanny. Grenzen stellen is een vaardigheid die je kunt leren. Begin klein: zeg een keer nee bij iets kleins en merk dat de wereld niet instort. Je bent niet verantwoordelijk voor alles. Neem goed voor jezelf, dat maakt je ook beter voor anderen. Ontspanningstips