Herken jij de signalen van een lentedip?
Reageer
Log in om te reageren.
Oh wow, dit is precies wat ik nu voel! Ik dacht dat ik de enige was. Iedereen is blij met het mooie weer en ik voel me juist moe en down. Fijn om te lezen dat het normaal is.
Karen, je bent zeker niet de enige! Het is heel normaal en het belangrijkste is dat je het herkent. Wees lief voor jezelf en geef je lichaam de tijd om bij te tanken. En als het aanhoudt of je maakt je zorgen, bespreek het gerust met je huisarts.
Herkenbaar! Ik heb dit elk voorjaar. Vorig jaar ben ik begonnen met dagelijks een wandeling van minstens 30 minuten en dat helpt echt. Combineer ik nu met Turbo Magnesium en ik merk dat ik minder last heb dan voorgaande jaren.
Ik had nog nooit van een lentedip gehoord eerlijk gezegd. Maar nu ik erover nadenk, had ik vorige maand ook een periode dat ik me moe en lusteloos voelde. Dacht dat het door het werk kwam maar misschien was het dit.
Die tip over daglicht kan ik bevestigen. Ik werk vanuit huis en als ik niet bewust naar buiten ga merk ik echt dat mijn humeur eronder lijdt. Nu probeer ik elke ochtend even een rondje te lopen voor ik begin met werken.
Ik denk dat mijn darmklachten ook erger worden bij dit soort periodes. Stress en darmen hangen zo samen. Goed dat je dit bespreekbaar maakt Katja.
Ik voel me hier echt begrepen. Die combinatie van moe en prikkelbaar is zo frustrerend. Ga dat artikel eens lezen Katja, bedankt voor de link.