← Terug
Stress & OntspanningGeplaatst door KatjaCallens1 maanden geleden

Herken jij de signalen van een lentedip?

Lieve community, Ja, je leest het goed: een lentedip. We kennen allemaal de winterblues maar wist je dat veel mensen juist in het voorjaar last hebben van een dip? Je zou denken dat het langer licht en warmer weer je zou opvrolijken, maar je lichaam moet zich aanpassen en dat kost energie. Herkenbare signalen van een lentedip: Je bent moe terwijl je genoeg slaapt. Je voelt je prikkelbaar of emotioneel zonder reden. Je hebt minder zin om dingen te ondernemen. Je hoofd voelt vol en je kunt je moeilijk concentreren. Je eetlust is anders dan normaal. Wat helpt? Ga naar buiten, ook als je er geen zin in hebt. Daglicht regelt je bioritme. Beweeg, al is het maar een wandelingetje van 20 minuten. Eet bewust en niet te zwaar. En wees lief voor jezelf, het gaat vanzelf over. Qua supplementen kan ik aanraden om extra te letten op je magnesiuminname. Magnesium speelt een belangrijke rol bij je energieniveau en stressbestendigheid. En als je merkt dat je 's avonds moeilijk tot rust komt, kan Turbo Relax je daarbij ondersteunen. Ik heb zelf ook zo'n periode gehad vorig jaar en schreef er toen een uitgebreid stuk over. Misschien herken je er iets in. Hoe voelen jullie je deze lente?
10
💬 7 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

karen.19791 maanden geleden

Oh wow, dit is precies wat ik nu voel! Ik dacht dat ik de enige was. Iedereen is blij met het mooie weer en ik voel me juist moe en down. Fijn om te lezen dat het normaal is.

KatjaCallens1 maanden geleden

Karen, je bent zeker niet de enige! Het is heel normaal en het belangrijkste is dat je het herkent. Wees lief voor jezelf en geef je lichaam de tijd om bij te tanken. En als het aanhoudt of je maakt je zorgen, bespreek het gerust met je huisarts.

tineke.19681 maanden geleden

Herkenbaar! Ik heb dit elk voorjaar. Vorig jaar ben ik begonnen met dagelijks een wandeling van minstens 30 minuten en dat helpt echt. Combineer ik nu met Turbo Magnesium en ik merk dat ik minder last heb dan voorgaande jaren.

rob.19661 maanden geleden

Ik had nog nooit van een lentedip gehoord eerlijk gezegd. Maar nu ik erover nadenk, had ik vorige maand ook een periode dat ik me moe en lusteloos voelde. Dacht dat het door het werk kwam maar misschien was het dit.

anja.19741 maanden geleden

Die tip over daglicht kan ik bevestigen. Ik werk vanuit huis en als ik niet bewust naar buiten ga merk ik echt dat mijn humeur eronder lijdt. Nu probeer ik elke ochtend even een rondje te lopen voor ik begin met werken.

marjolein.v1 maanden geleden

Ik denk dat mijn darmklachten ook erger worden bij dit soort periodes. Stress en darmen hangen zo samen. Goed dat je dit bespreekbaar maakt Katja.

annelies.b1 maanden geleden

Ik voel me hier echt begrepen. Die combinatie van moe en prikkelbaar is zo frustrerend. Ga dat artikel eens lezen Katja, bedankt voor de link.