← Terug
Stress & OntspanningGeplaatst door monique.197020 dagen geleden

Mijn avondroutine tegen stress

Na een heel stressvol voorjaar (werkdruk, verhuizing, zieke moeder) heb ik eindelijk een avondroutine gevonden die me helpt om tot rust te komen. Ik deel het graag, misschien heeft iemand er iets aan. Vanaf 20:00 gaat mijn telefoon op vliegtuigmodus. Dat was het moeilijkst, maar het verschil is enorm. Daarna doe ik 15 minuten rustige yoga (geen power yoga, echt alleen rekken en ademen). Dan een warm bad of douche, en daarna een kopje kamillethee terwijl ik lees. Wat ik ook doe: ik schrijf elke avond drie dingen op waar ik die dag dankbaar voor ben. Klinkt misschien simpel, maar het helpt me om niet met zorgen in bed te liggen. En eerlijk: de Turbo Magnesium die ik 's avonds neem (2 per dag) speelt ook een rol. Mijn spieren voelen losser en mijn hoofd is rustiger. Ik denk dat het geheel van die routine samen werkt.
0
💬 2 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens19 dagen geleden

Wat een mooie routine Monique, en wat fijn dat je na zo'n zwaar voorjaar iets gevonden hebt dat werkt. Die telefoon op vliegtuigmodus is echt een gamechanger, daar ben ik het helemaal mee eens. We onderschatten hoeveel onrust die constante stroom van berichten en notificaties veroorzaakt. Het dankbaarheidsdagboek is ook iets wat steeds meer onderzoek achter zich krijgt. Het helpt je brein om de focus te verschuiven van zorgen naar wat goed gaat. En Magnesium 's avonds is inderdaad een goede keuze bij stress. Het ondersteunt je zenuwstelsel en helpt je spieren ontspannen. Hier heb ik meer geschreven over waarom zoveel mensen magnesium tekort komen.

jolanda.v19 dagen geleden

Die telefoon op vliegtuigmodus ga ik overnemen. Ik zit 's avonds altijd nog te scrollen en merk dat ik er onrustig van word. En dat dankbaarheidsdagboek klinkt ook goed. Soms zijn de simpelste dingen het effectiefst. Bedankt voor het delen Monique!