Na een drukke periode kom ik maar niet tot rust
Reageer
Log in om te reageren.
Ik voel met je mee Liesbeth, dit klinkt zo vermoeiend. Bij mij hielp het om echt kleine momenten in te plannen, al is het maar tien minuten buiten zonder telefoon.
Herkenbaar, die malende gedachten op de bank. Ik ben na het eten gaan wandelen, elke dag, en dat gaf me een soort afsluiting van de werkdag.
Die tien minuten buiten doen bij mij ook wonderen Carla. Ik loop even om het blok en kom net iets rustiger terug, ook al verandert er verder niks.
Wat dapper dat je dit deelt Liesbeth. Je huisarts heeft gelijk dat rust inbouwen belangrijk is, en de tips van Carla en Inge zijn goud waard. Relax+ kan een zachte ondersteuning zijn in zo'n periode, twee capsules per dag, maar de kern zit in die momenten voor jezelf. Wees mild voor jezelf. Ik schreef hier hoe je weer leert ontspannen na een drukke tijd.
Dankjewel Katja, en iedereen. Dat mild zijn voor mezelf is denk ik precies waar het misgaat. Ik ga met die kleine momenten beginnen en Relax+ proberen.
Ik heb twee jaar geleden op het randje van een burn-out gestaan. Het belangrijkste wat ik leerde: op tijd nee zeggen. Beterschap, en wees lief voor jezelf.
Dank je Ellen, dat nee zeggen is voor mij echt het moeilijkste. Fijn om te horen dat je er weer bovenop bent gekomen, dat geeft moed.