← Terug
Stress & OntspanningGeplaatst door liesbeth.197417 dagen geleden

Na een drukke periode kom ik maar niet tot rust

Ik loop al maanden op mijn tenen. Werk, de zorg voor mijn moeder, en thuis ook de nodige zorgen. Ik voel dat ik oververmoeid ben, maar zodra ik ga zitten blijft mijn hoofd malen. Zelfs op de bank ben ik niet echt aanwezig. Ik ben bang dat ik richting een burn-out ga als ik zo doorga. Mijn huisarts zei dat ik echt momenten van rust moet inbouwen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Iemand tipte me Relax+, twee capsules per dag, als zachte ondersteuning. Ik sta ervoor open maar wil vooral weten hoe jullie die knop omzetten. Hoe kom jij weer tot rust na een zware periode?
0
💬 7 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

carla.b17 dagen geleden

Ik voel met je mee Liesbeth, dit klinkt zo vermoeiend. Bij mij hielp het om echt kleine momenten in te plannen, al is het maar tien minuten buiten zonder telefoon.

inge.196717 dagen geleden

Herkenbaar, die malende gedachten op de bank. Ik ben na het eten gaan wandelen, elke dag, en dat gaf me een soort afsluiting van de werkdag.

fatima.198216 dagen geleden

Die tien minuten buiten doen bij mij ook wonderen Carla. Ik loop even om het blok en kom net iets rustiger terug, ook al verandert er verder niks.

KatjaCallens16 dagen geleden

Wat dapper dat je dit deelt Liesbeth. Je huisarts heeft gelijk dat rust inbouwen belangrijk is, en de tips van Carla en Inge zijn goud waard. Relax+ kan een zachte ondersteuning zijn in zo'n periode, twee capsules per dag, maar de kern zit in die momenten voor jezelf. Wees mild voor jezelf. Ik schreef hier hoe je weer leert ontspannen na een drukke tijd.

liesbeth.197416 dagen geleden

Dankjewel Katja, en iedereen. Dat mild zijn voor mezelf is denk ik precies waar het misgaat. Ik ga met die kleine momenten beginnen en Relax+ proberen.

ellen.verhoeven15 dagen geleden

Ik heb twee jaar geleden op het randje van een burn-out gestaan. Het belangrijkste wat ik leerde: op tijd nee zeggen. Beterschap, en wees lief voor jezelf.

liesbeth.197415 dagen geleden

Dank je Ellen, dat nee zeggen is voor mij echt het moeilijkste. Fijn om te horen dat je er weer bovenop bent gekomen, dat geeft moed.