← Terug
Stress & OntspanningGeplaatst door hennie.196317 dagen geleden

Hoe gaan jullie om met stress en onrust in de overgang?

Ik ben 62 en zit eigenlijk al een tijd in de nadagen van de overgang, maar de onrust en het gepieker blijven hangen. Overdag voel ik me opgejaagd zonder echte reden en 's avonds kom ik moeilijk tot rust. Ik hoor van vriendinnen heel verschillende dingen: de een zweert bij wandelen, de ander bij ademhalingsoefeningen, en weer een ander gebruikt magnesium of zo'n ontspanningssupplement. Ik wil het liefst zo natuurlijk mogelijk aanpakken. Wat helpt bij jullie echt tegen die innerlijke onrust? Ik ben benieuwd naar ervaringen, ook van vrouwen die er met voeding of supplementen iets aan gedaan hebben.
7
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

tineke.196817 dagen geleden

Ik ken dat opgejaagde gevoel maar al te goed. Wat mij echt helpt is elke dag een half uur stevig wandelen, ook al heb ik geen zin. En 's avonds neem ik magnesium, dat haalt de scherpe randjes eraf.

anja.vd15 dagen geleden

Helemaal eens met de wandeling Tineke. Ik dwing mezelf er ook toe en achteraf voel ik me altijd rustiger. Frisse lucht doet meer dan ik dacht.

KatjaCallens16 dagen geleden

Lieve Hennie, je bent zeker niet de enige. Die innerlijke onrust in en na de overgang is heel gewoon en je kunt er met natuurlijke dingen veel aan doen. Magnesium in de avond werkt voor veel van onze leden kalmerend, en onze Turbo Relax is speciaal gemaakt voor dat opgejaagde gevoel overdag, twee per dag. Combineer dat met een vaste wandeling en wat ademhaling en je bouwt echt rust op. Dit stuk vond ik mooi om te delen: leer weer ontspannen met deze tips.

hennie.196315 dagen geleden

Dank je wel Katja, daar ga ik mee aan de slag. Die Turbo Relax kende ik nog niet, ik ga er eens naar kijken. En de wandeling pak ik sowieso op.