Prestatiedruk bij sport — hoe ga je ermee om?
Reageer
Log in om te reageren.
Ik ken dit gevoel. Ik doe aan hardlopen en dan ga ik mezelf vergelijken met iedereen op Strava. Terwijl ik eigenlijk gewoon voor de lol begonnen was. Sinds ik mijn Strava-account even op privé heb gezet voel ik me een stuk relaxter tijdens het lopen.
Haha ja Strava is echt een valkuil! Ik had precies hetzelfde. Nu gebruik ik het alleen nog om routes te plannen maar ik kijk niet meer naar mijn tempo. Scheelt zoveel in je hoofd.
Mooi onderwerp Rick! Sport moet vooral ontspanning brengen, niet extra stress. Als je merkt dat de druk je parten speelt, kan het helpen om af en toe bewust zonder horloge te sporten. Gewoon op gevoel. En vergeet niet dat mentale ontspanning net zo belangrijk is als fysiek herstel. Hier vind je tips om stress te verminderen