Progressieve spierontspanning: mijn avondtruc bij een druk hoofd
Reageer
Log in om te reageren.
Deze techniek leerde ik ooit bij een fysio voor mijn rug, maar ik was helemaal vergeten hoe goed hij werkt om je hoofd leeg te maken. Vanavond meteen weer doen. Ik combineer het soms met rustig ademen door mijn neus.
Grappig dat je het van de fysio kent, bij mij precies zo. Ik gebruik het nu ook als ik midden in de nacht wakker lig, al bij mijn benen val ik meestal alweer in slaap. Neem er soms wat magnesium bij, twee per dag, dat helpt de spanning ook.
Mijn vaste truc is een paar dingen opschrijven die nog door mijn hoofd spoken, dan ligt het op papier in plaats van in mijn hoofd. Maar dit ga ik er zeker naast proberen, want soms blijft mijn lijf gewoon gespannen.
Dat opschrijven doe ik ook @annet.1969, heerlijk om je hoofd zo te legen. De twee samen werken bij mij het best: eerst even opschrijven, dan de spieren losmaken. Laat maar weten of het je bevalt.
Ik heb er echt moeite mee om mijn hoofd stil te krijgen, dus dit komt als geroepen. Vraagje: doe je dit met je ogen dicht en lig je er al voor in bed, of kan het ook op de bank?