← Terug
Sport als stressmanagement — mijn beste tip
Als personal trainer zie ik het elke dag: mensen die binnenkomen met stress en na een uur training een ander mens zijn.\n\nBewegen is de beste stressmanagement die er is. Het hoeft geen hardcore training te zijn. Een stevig halfuur wandelen werkt al. Zwemmen. Fietsen. Alles wat je hartslag omhoog brengt.\n\nIk combineer het zelf met Turbo Magnesium na de training voor het ontspanningseffect. Die combinatie van bewegen + magnesium is voor mij de ideale afsluiting van de dag.
Reageer
Log in om te reageren.
daphne.19931 maanden geleden
Zo waar! Na een rondje hardlopen ben ik een ander mens. De stress valt letterlijk van me af. En magnesium erna is een goeie tip.
marco.vd1 maanden geleden
Precies Daphne! Het mooie is dat elk type beweging werkt. Hardlopen, wandelen, zwemmen, het gaat om de beweging zelf.
KatjaCallens1 maanden geleden
Helemaal eens Marco! Bewegen maakt endorfines aan, verlaagt cortisol en verbetert je slaap. Het is eigenlijk het krachtigste anti-stress middel dat er is. En magnesium na het sporten heeft een dubbel effect: het ontspant je spieren na de inspanning en helpt je zenuwstelsel om tot rust te komen. Meer over ontspanning.