← Terug
Tuinieren als therapie — het werkt echt
Na een stressvolle dag op school ga ik altijd even de tuin in. Handen in de aarde, onkruid wieden, zaadjes planten. Het klinkt misschien gek maar het is voor mij de beste ontspanning. Beter dan tv kijken of op mijn telefoon zitten. Wie herkent dit?
Reageer
Log in om te reageren.
janny.19551 maanden geleden
Dit herken ik zo! Ik ben ook altijd in de tuin als ik me druk voel. Er is iets heel rustgevends aan bezig zijn met planten. En je hebt er nog lekkers van ook!
carla.19671 maanden geleden
Precies! En die aardbeien uit eigen tuin smaken zoveel beter dan uit de supermarkt. Dubbel genieten.
KatjaCallens1 maanden geleden
Prachtig Carla! 'Groentherapie' of 'ecotherapie' wordt steeds meer erkend in de wetenschap. Contact met natuur verlaagt cortisol en verbetert je stemming. En het is nog beweging ook! Meer over ontspanning