← Terug
Stress & OntspanningGeplaatst door KatjaCallens3 dagen geleden

Vier kleine ankers die mij door een drukke week helpen

Het was hier de afgelopen weken behoorlijk druk en ik merkte dat mijn schouders weer tot aan mijn oren stonden. Op zulke momenten grijp ik terug naar een paar simpele ankers die me helpen om uit die stressmodus te komen. Misschien heb je er iets aan. Het eerste is ademhaling. Vier tellen in door de neus, zes tellen uit. Twee minuten en je voelt je hartslag al rustiger worden. Ik doe het in de auto voor ik naar binnen ga. Het tweede is even naar buiten, ook al is het maar tien minuten. Daglicht en beweging doen meer voor mijn hoofd dan welk lijstje ook. Het derde is mijn avondritueel. Ik neem dan mijn Turbo Magnesium, twee per dag en de tweede meestal 's avonds, want magnesium helpt me ontspannen na een drukke dag. Geen schermen meer na negen uur, gewoon even lezen. En het vierde, en misschien wel het lastigste: nee zeggen. Niet alles hoeft vandaag af. Ik schreef er een wat uitgebreider stuk over voor wie zich oververmoeid voelt: leer weer ontspannen met deze tips. Wat is jouw anker als het te veel wordt? Ik lees ze graag, misschien pik ik er zelf nog wat van op.
0
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

monique.j3 dagen geleden

Die ademhaling van vier in en zes uit ga ik proberen. Ik merk dat ik bij stress juist hoog en snel adem. En dat naar buiten gaan, zo waar, ook al heb je er op het moment zelf geen zin in.

KatjaCallens2 dagen geleden

Precies dat Monique, juist als je er geen zin in hebt heb je het vaak het hardste nodig. Begin klein, tien minuten om het blok is al genoeg om je hoofd te resetten.

els.19642 dagen geleden

Nee zeggen blijft voor mij de moeilijkste van het rijtje. Ik ben zo'n pleaser. Maar je hebt gelijk dat niet alles vandaag af hoeft. Dank voor de herinnering.

truus.19561 dagen geleden

Mooi lijstje. Ik neem mijn magnesium ook 's avonds en merk dat ik daardoor rustiger in slaap kom na een drukke dag. Dat avondritueel zonder schermen is goud waard.