← Terug
Vrijwilligerswerk en voldoening — beter dan pensioen
Ik werk als vrijwilliger bij de voedselbank en het geeft me zoveel voldoening. Na mijn pensioen voelde ik me nutteloos, maar nu heb ik weer een doel. En ik ontmoet zulke leuke mensen. Het is goed voor mijn mentale gezondheid.
Reageer
Log in om te reageren.
geertje.19461 maanden geleden
Ik herken dit! Ik doe vrijwilligerswerk bij de kerk en het geeft me zo'n goed gevoel. Na het verlies van mijn man was het precies wat ik nodig had. Mensen helpen helpt jezelf ook.
betje.19581 maanden geleden
Wat mooi Geertje. Mensen helpen is inderdaad de beste therapie. Ik ben blij dat we dit delen.
KatjaCallens1 maanden geleden
Prachtig Betje! Vrijwilligerswerk is bewezen goed voor je mentale gezondheid. Het geeft je structuur, sociale contacten en een gevoel van betekenis. Allemaal dingen die na je pensioen kunnen wegvallen. Meer over mentale gezondheid