← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door KatjaCallens21 dagen geleden

Begin je net met supplementen? Bouw het rustig op, niet alles tegelijk

Ik krijg de laatste weken veel nieuwe gezichten in de community, en een van de vragen die steeds terugkomt is: waar begin ik? Je leest over green juice, magnesium, kurkuma en probiotica, en voor je het weet wil je alles tegelijk proberen. Heel herkenbaar. Toch raad ik precies het tegenovergestelde aan. Wat bij mij en bij veel leden goed werkt is om met een ding te beginnen. Kies het supplement dat aansluit bij waar jij op dit moment het meest last van hebt. Slaap je slecht, begin dan bij magnesium. Zit je energie in de put, dan is de Turbo Green Juice een fijne start. Merk je vaak een opgeblazen buik, dan is probiotica logischer. Geef dat ene supplement twee tot drie weken de tijd voor je iets nieuws toevoegt. Zo weet je precies waar een verandering vandaan komt. Als je alles tegelijk start en je voelt je beter of juist niet, dan heb je geen idee welk product het deed. Wat de inname zelf betreft: de meeste supplementen neem je het prettigst bij een maaltijd. Mijn magnesium bewaar ik zelf voor de avond omdat het me helpt ontspannen, de rest neem ik gewoon bij het ontbijt. Wil je meer weten over timing, dan heb ik daar een handig artikel over geschreven. En tot slot: luister naar je lichaam en heb geduld. Supplementen zijn geen pilletje voor vandaag, maar een steuntje op de langere termijn. Neem ze consequent, kies een vast moment, en bouw rustig uit. Welke ben jij aan het gebruiken, of overweeg je te starten? Deel het gerust hieronder, dan denk ik met je mee.
0
💬 6 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

saskia.197721 dagen geleden

Fijne post. Ik maakte precies die fout, ik begon met vier dingen tegelijk en had geen idee wat werkte. Nu bouw ik het rustig op met alleen de Turbo Green Juice en voel ik pas echt verschil in mijn energie.

corina.196521 dagen geleden

Zo herkenbaar Saskia. Ik deed hetzelfde en raakte compleet de draad kwijt. Een voor een is echt de rust zelve.

jolanda.196921 dagen geleden

Goede tip om een ding tegelijk te doen. Mag ik vragen, tel je een green juice ook als supplement of meer als voeding? Ik gebruik die dagelijks maar zie het meer als mijn portie groente.

KatjaCallens21 dagen geleden

Mooie vraag, Jolanda. Ik zie de Turbo Green Juice zelf echt als voeding, een schepje door je water is puur je groente in een glas. Je kunt dus prima een supplement zoals magnesium ernaast opbouwen zonder dat je bang hoeft te zijn dat het te veel wordt.

ineke.196520 dagen geleden

Ik ben net begonnen met magnesium voor de nacht en wacht netjes twee weken voor ik iets anders erbij pak. Dit stukje bevestigt dat ik het goed aanpak, dank je.

KatjaCallens20 dagen geleden

Precies zo, Ineke. Geef die magnesium even de tijd, meestal merk je pas na een dag of tien echt verschil in je nachtrust. Hou vol.