← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door willemijn.19701 maanden geleden

Hoeveel supplementen is eigenlijk te veel?

Ik ben de laatste tijd wat huiverig geworden. Ik neem inmiddels Turbo Kurkuma voor mijn knieën, Turbo Magnesium voor de nacht, en sinds kort ook Superba Krill Olie. Dat zijn er dus al drie, en ik overweeg er nog Turbo Probiotica bij te doen omdat mijn spijsvertering de laatste weken wat traag is. Maar dan denk ik: is dat niet te veel van het goede? Wordt mijn lichaam er niet gewoon een beetje moe van al die potjes op het aanrecht? Ik hoor graag van jullie hoeveel supplementen jullie dagelijks nemen en of jullie ergens een grens trekken. Benieuwd naar de ervaringen.
0
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

monique.19701 maanden geleden

Ik neem er zelf vier en heb daar nul last van. Je lichaam wordt niet moe van supplementen, het gaat erom dat je ze neemt voor iets wat je nodig hebt. Kurkuma, magnesium, krill en probiotica is een hele logische combinatie.

willemijn.19701 maanden geleden

Dat stelt me gerust, dank je Monique. Dan ga ik die probiotica er gewoon bij doen.

KatjaCallens1 maanden geleden

Mooie vraag Willemijn. Er is geen magisch maximum, het gaat om wat past bij jouw situatie. Die vier die je noemt vullen elkaar juist mooi aan. Wil je meer weten over waarom magnesium zo vaak tekortschiet in de voeding, dan lees je dat hier: waarom je misschien magnesiumtekort hebt.

fatima.19821 maanden geleden

Ik trek de grens vooral bij overzicht houden. Ik gebruik een klein pillendoosje per dag, dan zie ik in één oogopslag wat ik al gehad heb. Scheelt twijfelen.