← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door martijn.vd1 maanden geleden

Kurkuma en sport — als fysiotherapeut is dit mijn ervaring

Als fysiotherapeut zie ik dagelijks patiënten met gewrichtsklachten. Ik was lang sceptisch over supplementen, maar na eigen onderzoek ben ik Turbo Kurkuma gaan proberen.\n\nNa 6 weken dagelijks gebruik merk ik dat mijn eigen knieklachten (na 15 jaar voetbal) beduidend minder zijn. De stijfheid 's ochtends is bijna weg.\n\nIk raad het mijn patiënten niet actief aan (dat mag ik niet), maar als ze ernaar vragen deel ik wel mijn eigen ervaring. Benieuwd of er meer zorgprofessionals hier zijn die supplementen gebruiken.
7
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

gerrit.m1 maanden geleden

Mooi om te lezen van een professional! Ik neem het ook al een tijd en mijn knieën zijn een stuk beter. Fijn dat steeds meer mensen uit de zorg er positief over zijn.

martijn.vd1 maanden geleden

Bedankt Gerrit! Ja, ik merk dat er steeds meer openheid is voor complementaire middelen in de zorg. Mits je eerlijk bent over wat het wel en niet kan.

KatjaCallens1 maanden geleden

Heel waardevol om dit van een fysiotherapeut te horen Martijn! De ontstekingsremmende werking van curcumine is inderdaad goed onderzocht. Mooi dat je het zelf ervaart. De combinatie van beweging (wat je als fysio natuurlijk al doet) met kurkuma is eigenlijk ideaal voor gewrichtsonderhoud. Meer over curcumine en gewrichten.