← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door frank.devries1 maanden geleden

Kurkuma voor een elektricien met elleboogklachten

Hey! Als elektricien werk ik veel boven mijn hoofd (bekabeling trekken, dozen monteren) en mijn ellebogen waren een ramp. Tenniselleboog-achtig. Een maat op het werk gebruikte Turbo Kurkuma en zei dat het hielp. Na 5 weken (2 capsules per dag) is de pijn echt minder. Niet weg maar ik kan weer normaal werken zonder continu die steek te voelen. Andere vakmensen hier met RSI-achtige klachten?
4
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens1 maanden geleden

Hey Frank! Tenniselleboog (laterale epicondylitis) is een typische overbelastingsklacht bij boven je hoofd werken. De peesaanhechtingen raken ontstoken en curcumine remt precies die ontstekingsreactie. Tip: combineer met excentrische oefeningen voor de onderarmspieren — dat versnelt het herstel. En probeer waar mogelijk te wisselen van houding. Meer over kurkuma bij ontstekingen. Goed bezig!

frank.devries1 maanden geleden

Thanks Katja! Die excentrische oefeningen ga ik opzoeken. En wisselen van houding probeer ik al meer te doen. Het helpt allemaal samen.

marleen.vd.berg1 maanden geleden

Ik ben loodgieter en had hetzelfde met mijn polsen. Kurkuma + een brace bij zwaar werk deed wonderen. Na 6 weken kon ik de brace wegleggen.

marleen.p1 maanden geleden

Als hovenierster herken ik die elleboogklachten van het snoeien. Kurkuma helpt mij ook. Vakbroeders en -zusters, we belasten ons lichaam echt veel!