← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door marjan.197213 dagen geleden

Mag je vitamine D het hele jaar door blijven nemen?

Even een vraagje aan jullie. Ik ben afgelopen winter begonnen met vitamine D omdat ik me futloos voelde, en dat hielp echt. Maar nu het zomer wordt twijfel ik of ik ermee moet stoppen of gewoon door kan gaan. Mijn buurvrouw zegt dat je het in de zomer niet nodig hebt door de zon, maar ik zit eigenlijk best veel binnen door mijn werk. Hebben jullie hier ervaring mee? En combineren jullie het met magnesium? Ik las ergens dat die twee elkaar nodig hebben. Alvast bedankt voor het meedenken.
6
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

carla.b13 dagen geleden

Ik ga er gewoon het hele jaar mee door, mijn huisarts vond dat prima omdat ik ook veel binnen zit. In de zomer doseer ik iets lager.

wim.196111 dagen geleden

Ik liet mijn waarde een keer prikken, bleek echt te laag ondanks dat ik dacht genoeg buiten te zijn. Sindsdien het hele jaar door. Misschien een idee om het te laten checken Marjan?

KatjaCallens12 dagen geleden

Goede vraag Marjan. Veel mensen maken in onze contreien ook in de zomer te weinig aan, zeker als je veel binnen werkt. Magnesium en vitamine D werken inderdaad samen, magnesium helpt je lichaam vitamine D te benutten. Ik neem mijn Turbo Magnesium 's avonds, twee per dag. Meer over timing: wat is de beste tijd om magnesium in te nemen.

marjan.197212 dagen geleden

Bedankt Katja! Dan ga ik gewoon door en voeg ik magnesium toe. Fijn dat het samen kan.