← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door sandra.196916 dagen geleden

Magnesium 's ochtends of 's avonds innemen?

Ik neem nu een paar weken magnesium omdat ik last had van kuitkrampen en slecht slapen. Alleen twijfel ik over het tijdstip. De een zegt 's ochtends, de ander juist vlak voor het slapen. Ik neem er twee per dag. Maakt het echt uit wanneer je ze inneemt of is dat onzin? En merken jullie verschil als je ze bij het eten neemt of juist op een lege maag? Benieuwd naar jullie ervaringen.
0
💬 6 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

anneke.k16 dagen geleden

Ik neem magnesium altijd 's avonds, merk dat ik dan rustiger in slaap val. 's Ochtends deed het bij mij niks met de krampen. Maar iedereen is anders denk ik.

sandra.196915 dagen geleden

Dankjewel! Ik ga het 's avonds proberen, benieuwd of de krampen dan ook minder worden.

KatjaCallens16 dagen geleden

Goede vraag Sandra. Voor de meeste mensen werkt magnesium fijn in de avond omdat het ontspant, maar bij spierkrampen kun je het ook over de dag verdelen. Bij het eten innemen is prima en vaak wat vriendelijker voor je maag. In dit artikel staat het per situatie uitgelegd. Twee per dag is een prima hoeveelheid om aan te houden.

truus.196615 dagen geleden

Dank Katja, precies wat ik nodig had. Ik verdeelde ze al zonder het te weten, blijkbaar goed gegokt.

rob.197114 dagen geleden

Ik nam ze eerst op een lege maag en werd er een beetje misselijk van. Sinds ik ze bij het ontbijt neem gaat het prima. Dus dat scheelt echt.

KatjaCallens14 dagen geleden

Even tussendoor: welkom aan alle nieuwe leden van de afgelopen weken, Debby, Christel en Esther onder anderen. Fijn dat jullie erbij zijn! Voel je vrij om je eigen vraag of verhaal te plaatsen, we denken graag met je mee.