← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door KatjaCallens25 dagen geleden

Mijn dagelijkse supplementenroutine — en waarom volgorde ertoe doet

Ik krijg heel vaak de vraag: "Katja, wanneer neem je welk supplement?" Dus ik dacht, laat ik gewoon een keer mijn complete ochtendroutine delen. Mijn dag begint rond 7 uur met een groot glas lauwwarm water. Daarna maak ik mijn Turbo Green Juice: een schepje door een glas water, even roeren, klaar. Ik drink dat op een lege maag omdat je lichaam de voedingsstoffen dan het beste opneemt. Bij het ontbijt neem ik mijn Turbo Kurkuma (2 per dag) en Superba Krill Olie (2 per dag). Die twee vullen elkaar mooi aan: kurkuma voor ontstekingsremming, krill olie voor omega-3 en hart. Ik neem ze altijd bij een maaltijd met wat vet erin, want dat verbetert de opname van curcumine enorm. 's Avonds voor het slapen neem ik mijn Turbo Magnesium (2 per dag). Magnesium werkt ontspannend op je spieren en zenuwstelsel, dus dat is ideaal als afsluiter van de dag. De volgorde maakt echt verschil. Green Juice op een lege maag, vetoplosbare supplementen bij je maaltijd, en magnesium voor het slapen. Zo haal je het maximale uit elk product. Ik heb hier een uitgebreid artikel over geschreven als je meer wilt weten over timing. Hoe ziet jullie routine eruit? Hebben jullie ook een vaste volgorde?
0
💬 5 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

danique_9325 dagen geleden

Oh dit is precies wat ik nodig had! Ik nam alles gewoon door elkaar op willekeurige momenten. Wist niet dat Green Juice beter op een lege maag werkt. Ga dat morgen meteen proberen.

joke.196325 dagen geleden

Katja, vraagje: mag je de Green Juice ook door een smoothie doen? Of verlies je dan voedingsstoffen? Ik vind water met poeder soms wat saai worden na een tijdje.

KatjaCallens25 dagen geleden

Jazeker Joke! Je kunt de Green Juice prima door een smoothie doen, daar verlies je niks mee. Persoonlijk vind ik de smaak puur door water al lekker, maar in een smoothie met wat spinazie en een halve banaan is het ook heerlijk. Het belangrijkste is dat je het op een lege of vrij lege maag neemt, dus voor of als je ontbijt.

carla.197524 dagen geleden

Mijn routine lijkt best op die van jou Katja! Green Juice als eerste, kurkuma bij het ontbijt. Ik neem mijn magnesium ook voor het slapen, dat is echt een gamechanger voor mijn nachtrust geweest. Het enige verschil: ik doe mijn Collageen ook bij het ontbijt, een schepje door mijn yoghurt.

wim.196823 dagen geleden

Als man voel ik me soms een beetje de uitzondering hier, maar ik herken dit helemaal. Kurkuma en magnesium zijn ook mijn vaste duo. Kurkuma merkte ik na een maand of twee in mijn knieen (ik tennis veel) en magnesium helpt echt bij het slapen. Goed artikel trouwens Katja, gedeeld met mijn vrouw.