← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door marjan.19687 dagen geleden

Na 6 weken kurkuma merk ik eindelijk verschil in mijn knieën

Ik wil even mijn ervaring delen, want ik was eerlijk gezegd best sceptisch. Mijn knieën zijn al jaren stroef, vooral 's ochtends bij het opstaan en na een dag in de tuin. Van de huisarts hoorde ik dat het bij de leeftijd hoort en dat ik het ermee moest doen. Een vriendin gebruikte kurkuma en raadde het me aan. Ik ben begonnen met 2 per dag bij het eten. De eerste weken merkte ik weinig, dus ik was al bijna gestopt. Maar nu, na een week of zes, is dat ochtendgevoel echt minder. Ik kom makkelijker de trap af en die stijfheid is een stuk draaglijker. Geen wonder hoor, maar voor mij een duidelijk verschil. Heeft iemand anders dit ook? En hoe lang gebruiken jullie het al?
14
💬 6 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

monique.19707 dagen geleden

Wat herkenbaar, die ochtendstijfheid. Ik gebruik kurkuma nu een maand of twee en durf bijna niet te juichen, maar het gaat echt de goede kant op.

marjan.19686 dagen geleden

Precies dat gevoel, je durft het bijna niet hardop te zeggen haha. Fijn dat het bij jou ook helpt Monique.

wim.19616 dagen geleden

Hoe lang duurde het bij jou voor je iets merkte? Ik ben net begonnen en nog wat ongeduldig eerlijk gezegd.

marjan.19686 dagen geleden

Bij mij dus echt pas na een week of vijf, zes Wim. Even volhouden dus, ik was zelf ook bijna gestopt.

carla.b6 dagen geleden

Neem jij het met een vetje erbij? Ik las dat het dan beter opgenomen wordt door je lichaam.

KatjaCallens6 dagen geleden

Wat mooi om te lezen Marjan, en dank voor het delen. Je ervaring klopt met wat we vaker horen: kurkuma heeft even tijd nodig, geef het gerust zes tot acht weken. En Carla heeft een goed punt, bij een maaltijd met wat vet wordt curcumine beter opgenomen. Onze Kurkuma is juist gecombineerd met zwarte peper en fenegriek voor die opname, 2 per dag bij het eten is ideaal. Voor wie meer wil weten over kurkuma bij stijve gewrichten: De kracht van curcumine tegen artritis.