← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door KatjaCallens1 maanden geleden

Neem je supplementen op een lege maag of juist bij het eten?

Ik krijg deze vraag bijna elke week in mijn inbox: moet ik mijn supplementen nu innemen voor het ontbijt, of juist erna? En eerlijk, het maakt echt verschil voor hoe goed je lichaam alles opneemt. Een paar vetoplosbare dingen werken het beste met een beetje vet erbij. Mijn Superba Krill Olie en Turbo Vision neem ik daarom altijd bij een maaltijd, meestal gewoon bij de lunch met wat avocado of een handje noten erbij. Dan zit er genoeg vet in om de opname een handje te helpen. Turbo Magnesium doe ik juist het liefst in de avond. Het geeft mij een rustig gevoel voor het slapengaan en ik merk dat ik er dieper van slaap. Twee per dag, waarvan eentje na het avondeten en eentje een uurtje voor bed. Mijn Turbo Green Juice staat los van dit alles, dat is mijn ochtendritueel. Een schepje door een groot glas water zodra ik opsta, nog voor de koffie. Het poeder lost zo weg en het geeft mij meteen een frisse start. Waar ik zelf achter kwam na jaren proberen: het gaat niet om perfectie, maar om een ritme dat blijft plakken. Kies twee vaste momenten op de dag en koppel ze aan iets dat je toch al doet. Ik heb er een uitgebreid stuk over geschreven als je dieper wil duiken. Hoe doen jullie dit? Alles in een keer, of mooi verspreid over de dag?
0
💬 7 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

petra.19711 maanden geleden

Ik neem eerlijk gezegd alles door elkaar in de ochtend, misschien juist niet zo slim dus. Die magnesium in de avond ga ik zeker proberen, ik lig namelijk vaak onrustig.

marlies.19661 maanden geleden

Ik deed precies hetzelfde en de magnesium in de avond was voor mij de gamechanger. Na een week of twee viel ik merkbaar rustiger in slaap.

astrid.19751 maanden geleden

Goede vraag over die krill. Ik nam mijn Superba Krill Olie altijd op een lege maag in de ochtend. Maakt dat vet erbij echt zoveel uit voor de opname?

KatjaCallens1 maanden geleden

Zeker Astrid, voor de omega 3 uit de krill helpt een beetje vet echt. Neem hem gerust bij de lunch of het avondeten met iets als avocado, noten of vette vis. Ik heb de voordelen van krill hier op een rij gezet.

joop.v1 maanden geleden

Bij mij werkt de krill bij de lunch inderdaad het beste. Sinds ik dat doe merk ik ook dat ik er geen vissmaakje van terugkrijg, gek genoeg.

coby.19611 maanden geleden

Dat vissmaakje was voor mij vroeger juist de reden om te stoppen met visolie. Bij de krill heb ik er ook geen last van, vooral niet als ik hem bij het eten neem.

KatjaCallens1 maanden geleden

Welkom in de community Nuran! Fijn dat je erbij bent. Voel je vrij om je verhaal te delen of vragen te stellen, we helpen je graag op weg. Deze draad over timing is trouwens een mooie plek om te beginnen als je net start met supplementen.