← Terug
Probiotica en antibiotica - wanneer beginnen?
Ik moet een kuur antibiotica nemen en weet dat dat slecht is voor je darmen. Wanneer begin ik met probiotica? Tijdens de kuur of pas erna? En hoelang moet ik het dan nemen?
Reageer
Log in om te reageren.
elly.vd1 maanden geleden
Als apotheekassistente adviseer ik: begin meteen met probiotica, maar neem het minstens 2 uur na je antibiotica. Anders doodt de antibiotica de goede bacteriën meteen. Na de kuur nog 4-6 weken doorgaan.
KatjaCallens1 maanden geleden
Annie, heel verstandige vraag! Elly geeft als apotheekassistente precies het juiste advies. Begin meteen met probiotica, maar neem het 2-3 uur na je antibiotica. Zo geef je de goede bacteriën de beste kans om te overleven. Na de antibioticakuur is het belangrijk om nog 4-6 weken door te gaan om je darmflora volledig te herstellen. Meer hierover: alles wat je moet weten over probiotica.