← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door vincent.vd1 maanden geleden

Rugpijn en supplementen — wat kan helpen?

Ik werk in de bouw en heb al jaren last van mijn onderrug. De fysiotherapeut helpt maar het komt steeds terug. Ik neem nu ontstekingsremmers van de dokter maar wil daar vanaf.\n\nKan kurkuma een alternatief zijn voor die ontstekingsremmers? Of is dat te optimistisch? Ik zoek iets dat ik op de lange termijn kan nemen zonder bijwerkingen.
4
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

hans.b1 maanden geleden

Ik had ook chronische rugpijn en neem nu een half jaar kurkuma. Het is geen vervanging voor de fysiotherapeut, maar de stijfheid is wel minder. Ik neem minder pijnstillers.

KatjaCallens1 maanden geleden

Begrijpelijke wens Vincent! Kurkuma is geen directe vervanging voor ontstekingsremmers, maar veel mensen merken dat ze er op termijn minder pijnstillers door nodig hebben. De curcumine in Turbo Kurkuma werkt ontstekingsremmend op een natuurlijke manier. Bespreek het wel met je huisarts als je je medicijnen wilt afbouwen, doe dat nooit op eigen houtje. Meer over kurkuma en ontstekingen.

vincent.vd1 maanden geleden

Goed punt Katja, ik ga het met de huisarts bespreken. En fijn om te horen Hans dat je minder pijnstillers nodig hebt.