← Terug
Supplementen bewaren — koelkast of kast?
Ik heb als voormalig apothekersassistente geleerd dat medicijnen koel en droog bewaard moeten worden. Geldt dat ook voor supplementen? Ik heb nu kurkuma en probiotica in de kast staan maar twijfel of de koelkast beter is.
Reageer
Log in om te reageren.
KatjaCallens1 maanden geleden
Goede vraag Bep, met jouw achtergrond snap je dit als geen ander! De meeste supplementen bewaar je het beste op een koele, droge plek uit direct zonlicht. Probiotica kan baat hebben bij koeling, check de verpakking. Turbo Kurkuma is prima in de kast. Meer over supplementgebruik
wilma.19691 maanden geleden
Bij ons op de huisartsenpraktijk bewaren we supplementmonsters altijd op kamertemperatuur, tenzij het op de verpakking anders staat. Probiotica is inderdaad soms een uitzondering.
bep.19521 maanden geleden
Goed om te weten! Dan laat ik de kurkuma in de kast en zet ik de probiotica in de koelkast voor de zekerheid. Bedankt allebei.