Supplementen combineren: wat mag wel en wat niet?
Reageer
Log in om te reageren.
Goeie vraag, ik was hier ook benieuwd naar. Ik neem nu Turbo Magnesium en Sweet Dreams allebei in de avond. Mag dat samen? Want ik merk wel dat ik beter slaap maar wil zeker weten dat het geen probleem is.
Annelies, dat mag zeker samen! Ze vullen elkaar juist aan. Magnesium helpt bij spierontspanning en Sweet Dreams ondersteunt je natuurlijke slaapritme. Veel leden combineren die twee. Het enige wat ik zou zeggen: neem ze allebei zo'n halfuur voor het slapen, dan heb je het meeste effect.
Ik combineer de Turbo Kurkuma met Superba Krill Olie, allebei bij de lunch. Mijn huisarts zei dat omega-3 en curcumine samen goed zijn voor ontstekingsremming. Na een paar maanden merk ik dat mijn knieen een stuk soepeler zijn.
Bedankt voor de tip over probiotica op lege maag Katja! Ik nam het altijd bij het eten, misschien dat het daardoor minder goed werkte. Ga het morgen anders proberen.
Ik was altijd sceptisch over meerdere supplementen tegelijk nemen maar mijn vrouw overtuigde me om Krill Olie en Kurkuma te proberen. Na 6 weken merk ik echt verschil in mijn gewrichten. Had het eerder moeten doen.
Super handig overzicht Katja! Ik ga morgen eens kijken naar die timing. Neem nu alles door elkaar heen, misschien dat het beter werkt als ik het verspreid over de dag.