Supplementen op een lege maag, krijgen jullie daar ook last van?
Reageer
Log in om te reageren.
Goede vraag Fenna. Bij sommige mensen geeft een supplement op een hele lege maag wat irritatie, zeker een olie-achtige zoals krill. Meestal is het opgelost door ze bij het ontbijt te nemen met een beetje vet erbij, bijvoorbeeld wat yoghurt of een boterham. Kurkuma neemt je lichaam trouwens ook beter op samen met wat vet. Ik schreef er hier over: waarom gezond eten alleen niet altijd genoeg is. Probeer het eens een paar dagen en kijk of dat wee gevoel wegblijft.
Bedankt Katja, heel duidelijk. Ik neem het vanaf nu bij mijn ontbijt met wat yoghurt erbij. Fijn dat het waarschijnlijk gewoon de lege maag is.
Ik had precies hetzelfde toen ik voor het ontbijt begon. Sinds ik alles gewoon bij mijn havermout neem is dat wee gevoel helemaal weg. Voor mij lag het echt aan de lege maag, niet aan het supplement zelf.
Dank je Carla, dat stelt me gerust. Ik ga het vanaf morgen bij het ontbijt doen en hoop dat het bij mij ook zo simpel is opgelost.
Zelfde ervaring hier met de krill olie. Op een lege maag kreeg ik soms een vage vissmaak terug, bij het eten heb ik daar geen last van. Scheelt echt.