← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door fenna.197329 dagen geleden

Supplementen op een lege maag, krijgen jullie daar ook last van?

Ik ben sinds kort begonnen met een paar supplementen en neem ze meestal meteen als ik wakker word, nog voor het ontbijt. Maar de laatste dagen merk ik dat ik daar een beetje een wee gevoel van in mijn maag krijg. Niet heftig, maar vervelend genoeg om me af te vragen of ik iets fout doe. Ligt het aan het supplement zelf, of gewoon aan de lege maag? Ik neem onder andere mijn kurkuma en mijn krill olie. Zou het helpen om ze bij het ontbijt te nemen in plaats van ervoor? Benieuwd of meer mensen hier last van hebben en wat voor jullie werkt. Alvast bedankt voor het meedenken.
0
💬 5 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens29 dagen geleden

Goede vraag Fenna. Bij sommige mensen geeft een supplement op een hele lege maag wat irritatie, zeker een olie-achtige zoals krill. Meestal is het opgelost door ze bij het ontbijt te nemen met een beetje vet erbij, bijvoorbeeld wat yoghurt of een boterham. Kurkuma neemt je lichaam trouwens ook beter op samen met wat vet. Ik schreef er hier over: waarom gezond eten alleen niet altijd genoeg is. Probeer het eens een paar dagen en kijk of dat wee gevoel wegblijft.

fenna.197328 dagen geleden

Bedankt Katja, heel duidelijk. Ik neem het vanaf nu bij mijn ontbijt met wat yoghurt erbij. Fijn dat het waarschijnlijk gewoon de lege maag is.

carla.196829 dagen geleden

Ik had precies hetzelfde toen ik voor het ontbijt begon. Sinds ik alles gewoon bij mijn havermout neem is dat wee gevoel helemaal weg. Voor mij lag het echt aan de lege maag, niet aan het supplement zelf.

fenna.197329 dagen geleden

Dank je Carla, dat stelt me gerust. Ik ga het vanaf morgen bij het ontbijt doen en hoop dat het bij mij ook zo simpel is opgelost.

lenie.196828 dagen geleden

Zelfde ervaring hier met de krill olie. Op een lege maag kreeg ik soms een vage vissmaak terug, bij het eten heb ik daar geen last van. Scheelt echt.