← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door conny.195812 dagen geleden

Vitamine D en magnesium samen, of toch los?

Ik ben net begonnen met de Turbo Magnesium en neem daarnaast al een tijdje vitamine D van de drogist. Iemand zei tegen me dat die twee elkaar nodig hebben om goed te werken, klopt dat? Ik neem de magnesium nu 's avonds en de vitamine D in de ochtend. Moet ik dat aanpassen of maakt het niet zoveel uit? Hoor het graag van mensen die hier wat meer van weten.
0
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens11 dagen geleden

Je zit eigenlijk al goed Conny. Magnesium 's avonds en vitamine D in de ochtend is een prima verdeling. Ze hebben elkaar inderdaad nodig: je lichaam gebruikt magnesium om vitamine D goed te kunnen omzetten, dus dat je ze allebei binnenkrijgt is het belangrijkste, niet zozeer op exact hetzelfde moment. Vitamine D neem je trouwens het beste bij een maaltijd met wat vet. Meer over magnesium lees je in dit artikel.

conny.195811 dagen geleden

Dankjewel, dat stelt me gerust. Dan laat ik het zo. De vitamine D nam ik altijd snel bij de koffie, ga hem voortaan bij mijn boterham doen dan.

ingrid.197611 dagen geleden

Ik heb jaren vitamine D los genomen en merkte pas echt verschil toen ik er magnesium bij ging nemen. Of dat toeval was weet ik niet, maar mijn energie ging er die winter wel op vooruit. Dus de combinatie kan ik aanraden.