← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door KatjaCallens18 dagen geleden

Vitamine D én magnesium: waarom dit duo zo goed samenwerkt

Ik krijg de laatste tijd veel vragen over magnesium, en bijna altijd komt dezelfde vraag terug: 'ik neem al vitamine D, heb ik dan nog magnesium nodig?' Goeie vraag, want deze twee horen eigenlijk gewoon bij elkaar. Je lichaam heeft magnesium nodig om vitamine D om te zetten naar de actieve vorm die je echt kunt gebruiken. Neem je veel vitamine D maar zit je krap in je magnesium, dan haal je er dus minder uit dan je denkt. Dat verklaart waarom sommige mensen weinig verschil merken van hun vitamine D. Wat ik zelf doe: 's ochtends mijn vitamine D bij het ontbijt, en 's avonds 2 capsules Turbo Magnesium. De avond werkt voor mij het fijnst omdat magnesium me helpt om beter te ontspannen voor het slapen. Maar het mag prima op een ander moment, zolang je het maar bij een maaltijd neemt. Veel van onze leden merken pas na twee tot drie weken echt verschil, dus geef het even de tijd. Het is geen pilletje voor vandaag op morgen. Ik heb er een uitgebreider stuk over geschreven met de beste innametijden: wanneer je magnesium het beste kunt nemen. Nemen jullie magnesium 's ochtends of 's avonds? Ik ben benieuwd wat voor jullie het beste werkt.
0
💬 6 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

ingrid.197618 dagen geleden

Ik neem magnesium altijd 's avonds en val sindsdien echt sneller in slaap. Dat het ook mijn vitamine D ondersteunt wist ik niet, mooi om te weten waarom ik me beter voel.

petra.198117 dagen geleden

Bij mij juist andersom, ik neem het 's ochtends, anders lig ik er 's nachts van te woelen. Grappig hoe verschillend dat per persoon is.

monique.197018 dagen geleden

Maakt de vorm van magnesium nog uit? Ik las ergens iets over magnesiumcitraat tegenover oxide en werd er niet veel wijzer van.

KatjaCallens17 dagen geleden

Goeie vraag Monique! De vorm maakt zeker uit voor de opname. Citraat en bisglycinaat worden over het algemeen goed opgenomen en zijn zacht voor de maag. In Turbo Magnesium zit een goed opneembare vorm, dus daar zit je sowieso goed mee.

wilma.195817 dagen geleden

Ik merkte de eerste week niks en wilde bijna stoppen, maar na het lezen van jouw stuk geef ik het toch nog twee weken extra.

KatjaCallens16 dagen geleden

Heel goed Wilma, geef het zeker die tijd. Twee tot drie weken is voor de meeste mensen echt het moment waarop het verschil komt. Laat je het weten hoe het gaat?