← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door KatjaCallens1 maanden geleden

Waar bewaar jij je supplementen in de zomer?

Met deze warme dagen kreeg ik een vraag van een lid die ik graag met jullie deel: maakt het uit waar je je supplementen bewaart? Kort antwoord: ja, best wel. Warmte, licht en vocht zijn de drie grootste vijanden van een goed supplement. Ik zie bij mensen thuis vaak dat de potjes op de vensterbank staan, of pal naast het fornuis omdat het daar zo handig is. Precies de twee plekken waar je ze niet wil hebben. De volle zon en de hitte van het koken breken op den duur de werkzame stoffen af. Mijn simpele regel: koel, droog en donker. Een keukenkastje weg van het vuur, of een lade in de slaapkamer werkt prima. De Turbo Krill Olie ben ik zelf het voorzichtigst mee, want die kwetsbare omega-3 is gevoeliger voor warmte en licht dan de meeste andere. Ik schreef eerder over waarom juist die vetzuren zo waardevol zijn: 13 bewezen voordelen van krill olie. Nog twee dingen die vaak misgaan. De Turbo Green Juice houd je het lekkerst en langst goed als je het zakje echt goed sluit en er geen vochtige schepjes in laat komen, dus altijd met een droge lepel scheppen. En de Turbo Detox, dat vloeibare flesje, zet ik na openen gewoon in de koelkast en maak ik binnen vijf tot zeven dagen op. Ik ben benieuwd: waar staan jullie potjes? En heeft iemand ze weleens per ongeluk in de auto laten liggen op een snikhete dag? Deel het maar, dan leren we er allemaal van.
7
💬 6 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

ineke.19651 maanden geleden

Wat een goede reminder. Bij mij stonden ze inderdaad op de vensterbank boven de verwarming, puur omdat ik ze dan niet vergeet. Ga ze vandaag nog verhuizen naar het kastje. De Krill Olie stond er ook bij, dus dat is dan niet zo slim geweest.

thea.19581 maanden geleden

Precies dezelfde plek had ik ook, boven de radiator. Zo herkenbaar dat je het doet om het niet te vergeten. Ik heb nu een briefje op het kastje geplakt, werkt ook.

greetje.19711 maanden geleden

Ik bewaar mijn Turbo Green Juice in een keukenkast, maar de zak sluit nooit goed meer na een tijdje. Doen jullie er iets omheen? Bang dat er vocht bij komt met dit weer.

KatjaCallens1 maanden geleden

Goede vraag @greetje.1971. Wat bij mij goed werkt is de zak in een luchtdichte voorraadbus zetten, of anders een knijper erop en er een droge lepel bij houden. Zolang er geen vochtige lepel in gaat, blijft het poeder prima los. Meer over waarom die dagelijkse portie groen zo de moeite waard is schreef ik hier: 9 redenen om te beginnen met juicen.

ton.h1 maanden geleden

Ik heb ooit een potje magnesium een hele middag in de auto laten liggen in de zon. Toen ik het terugvond waren de capsules aan elkaar geplakt. Sindsdien gaan ze thuis nooit meer de deur uit, les geleerd.

KatjaCallens29 dagen geleden

Oef, dat plakken herken ik van klanten die hetzelfde overkwam. Warmte doet echt geen goed aan de capsules. Fijn dat je het deelt, dit soort dingen onthouden mensen beter dan wanneer ik het zeg.