← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door KatjaCallens29 dagen geleden

Waarom een vast moment het geheim is om je supplementen echt vol te houden

Ik krijg zo vaak berichtjes van leden die zeggen: Katja, ik koop een mooi supplement, ben vol goede moed, en na twee weken staat het potje achter in de kast. Herkenbaar? Bij mij ging het vroeger precies zo. Wat voor mij alles veranderde was niet een beter supplement, maar een vast moment. Ik heb mijn Turbo Green Juice en mijn kurkuma gekoppeld aan iets dat ik toch al elke dag doe: mijn eerste glas water in de ochtend. Zo hoef ik er niet meer over na te denken. Het hoort gewoon bij het opstaan, net als tandenpoetsen. Dat trucje heeft een naam, habit stacking. Je plakt een nieuwe gewoonte vast aan een bestaande. Niet je supplement ergens los op de dag proberen te onthouden, maar het koppelen aan je koffie, je lunch of het moment dat je de afwas doet. Je brein heeft dan een vast haakje. Zelf zet ik het potje ook letterlijk op het aanrecht naast de waterkoker. Uit het zicht is echt uit het hart bij dit soort dingen. Een leeg glaasje ernaast helpt ook. Ik ben benieuwd, wanneer nemen jullie je supplementen? En lukt het jullie om het vol te houden of verzandt het ook wel eens? Deel het gerust hieronder, misschien hebben we allemaal wat aan elkaars trucjes. Voor wie meer wil lezen over hoe je het meeste uit je supplementen haalt, ik heb daar een handig artikel over geschreven.
0
💬 6 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

ingrid.196629 dagen geleden

Zo herkenbaar Katja. Ik heb mijn kurkuma naast het koffiezetapparaat gezet, en sinds ik het aan mijn ochtendkoffie heb gekoppeld vergeet ik het bijna nooit meer. Daarvoor stond het potje inderdaad ook maandenlang ongebruikt in de kast.

KatjaCallens29 dagen geleden

Precies dat Ingrid! Naast de koffie is een gouden plek, want dat moment sla je toch nooit over. Fijn dat het zo goed voor je werkt.

saskia.197729 dagen geleden

Bij mij verzandt het juist in het weekend. Doordeweeks lukt het prima bij mijn ontbijt, maar in het weekend eet ik later en dan schuift alles op of vergeet ik het helemaal. Heb jij daar een trucje voor?

KatjaCallens29 dagen geleden

Herkenbaar Saskia, weekenden gooien het ritme vaak in de war. Wat bij mij helpt is het niet aan de klok te hangen maar aan een handeling die je ook in het weekend doet, zoals je eerste kop thee of koffie. Dan maakt het tijdstip niet uit.

diana.196628 dagen geleden

Ik gebruik sinds kort zo een weekdoosje met vakjes per dag. Klinkt misschien oubollig, maar ik zie in een oogopslag of ik het al genomen heb. Sindsdien geen getwijfel meer of ik het vergeten was.

fenna.197328 dagen geleden

Goede tip Diana, daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Ik ben net begonnen en vergeet inderdaad soms of ik het al op had. Ga ik zeker proberen.