← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door KatjaCallens1 maanden geleden

Waarom ik magnesium en vitamine D altijd samen neem

Ik krijg deze vraag bijna elke week, dus ik dacht laat ik er eens een post aan wijden. Veel mensen nemen los vitamine D erbij in de winter, maar vergeten dat je lichaam magnesium nodig heeft om die vitamine D goed te kunnen gebruiken. Ze werken echt als een team. Zelf neem ik mijn Turbo Magnesium in de avond, gewoon twee per dag, en dat bevalt me al jaren. De avond werkt voor mij het beste omdat magnesium me helpt om rustiger in slaap te vallen. De vitamine D neem ik in de ochtend bij het ontbijt, want dat is een vetoplosbare vitamine en die neemt beter op met een beetje vet erbij. Wat ik veel hoor van onze leden is dat ze zich futloos voelen terwijl ze eigenlijk best gezond eten. In de praktijk zie ik dan vaak een magnesiumtekort, iets wat met gewone voeding lastig aan te vullen is. Ik heb er een uitgebreid stuk over geschreven met de achtergrond en de signalen waar je op kunt letten: waarom je misschien een magnesiumtekort hebt. Nemen jullie je magnesium in de ochtend of de avond? Ik ben benieuwd wat voor jullie het beste werkt.
0
💬 6 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

lydia.19651 maanden geleden

Ik neem mijn magnesium ook s avonds en dat werkt voor mij echt fijn, val er rustiger van in slaap. In de ochtend vergat ik het steeds, dus die vaste avondplek helpt me om het vol te houden.

lenie.19681 maanden geleden

Precies dit, die vaste avondplek is bij mij ook het geheim. Ik leg het potje naast mijn tandenborstel, dan vergeet ik het nooit.

saskia.19771 maanden geleden

Goeie uitleg Katja. Ik neem in de zomer mijn vitamine D vaak niet omdat ik denk dat de zon genoeg doet. Is dat onzin of zit daar wat in?

KatjaCallens1 maanden geleden

In de zomer maak je bij voldoende blootstelling inderdaad meer aan, dus veel mensen kunnen dan wat minderen. Maar zit je vooral binnen of smeer je je goed in, dan komt er minder aanmaak op gang dan je denkt. Ik kijk zelf naar hoeveel ik echt buiten kom en pas het daarop aan.

greetje.19711 maanden geleden

Fijn dat je hier over schrijft. Ik zit zelf nog met de vraag welke magnesiumsoort ik moet kiezen, heb er net een aparte vraag over gezet. Timing snap ik nu in elk geval beter.

KatjaCallens1 maanden geleden

Ik heb net even bij je vraag gekeken Greetje, leuk dat je hem stelde. Voor slaap en onrustige benen is de vorm inderdaad best belangrijk, ik reageer er zo even uitgebreider.