← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door KatjaCallens1 maanden geleden

Waarom ik niet al mijn supplementen tegelijk neem

Ik krijg regelmatig de vraag of je al je supplementen gewoon in een keer 's ochtends kunt nemen. Kort antwoord: het kan, maar je haalt er vaak meer uit als je een beetje spreidt over de dag. Zelf begin ik de ochtend met mijn Turbo Green Juice, een schepje door een glas water. Dat geeft me een frisse start en ik merk het echt in mijn energie. Mijn Turbo Kurkuma neem ik bij het ontbijt, want vetoplosbare dingen neemt je lichaam beter op als er wat vet bij de maaltijd zit. Mijn magnesium bewaar ik juist voor de avond. Twee per dag, na het avondeten, en dat helpt mij om rustiger in slaap te vallen. Zou ik dat 's ochtends nemen dan zou het me weinig doen op het moment dat ik het het meest wil. Het hoeft echt niet ingewikkeld te zijn. Kies een paar vaste momenten die bij je dagritme passen en koppel het aan iets wat je toch al doet, zoals ontbijt of tandenpoetsen. Dan vergeet je het minder snel. Ik heb er een uitgebreider stuk over geschreven met de beste momenten per supplement. Hier lees je wanneer je magnesium het beste kunt innemen. Hoe pakken jullie dit aan? Alles tegelijk of ook gespreid?
0
💬 6 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

monique.19751 maanden geleden

Fijne uitleg. Ik doe mijn magnesium ook altijd 's avonds sinds jij dat een keer tipte, en ik val inderdaad rustiger in slaap. Mijn green juice neem ik 's ochtends, dat is echt mijn vaste startmoment geworden.

inge.19671 maanden geleden

Dat vaste ochtendmoment met de green juice heb ik ook. Ik zet het schepje al klaar de avond ervoor, dan vergeet ik het nooit. Kleine gewoonte, groot verschil.

petra.19811 maanden geleden

Ik nam altijd alles tegelijk bij het ontbijt, puur uit gemak. Nu ik dit lees ga ik de magnesium eens naar de avond verschuiven. Vraagje: maakt het uit of ik dat direct na het eten doe of net voor het slapen?

KatjaCallens1 maanden geleden

Goeie vraag Petra. Allebei kan prima. Ik neem het meestal zo'n half uur na het avondeten, maar vlak voor het slapen werkt voor veel mensen net zo goed. Kijk vooral wat voor jou het makkelijkst vol te houden is.

wim.19611 maanden geleden

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier nooit over nadacht. Gewoon 's ochtends een handvol en klaar. Ga ik toch eens anders proberen, benieuwd of ik verschil merk met de kurkuma bij het ontbijt.

KatjaCallens1 maanden geleden

Nieuwsgierig of je verschil merkt Wim. Geef het wel even een paar weken, dat soort dingen voel je zelden meteen. En de kurkuma echt bij een maaltijd met wat vet nemen, dan komt het beter binnen.