← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door KatjaCallens1 maanden geleden

Waarom supplementen tijd nodig hebben om te werken

Ik krijg elke week wel berichtjes van leden die na een week alweer twijfelen omdat ze nog niks voelen. Heel begrijpelijk, want we zijn gewend aan pilletjes die binnen een uur werken. Maar bij natuurlijke supplementen gaat het meestal anders, en als je erover nadenkt is dat eigenlijk ook logisch. Je lichaam heeft tijd nodig om zijn voorraden aan te vullen. Een tekort dat in jaren is opgebouwd verdwijnt niet in drie dagen. Bij mijn Turbo Magnesium merken de meeste mensen pas na twee tot drie weken echt verschil in hun slaap en in de spanning op hun spieren, en dat komt aardig overeen met wat ik van onze leden hoor. Bij collageen duurt het vaak nog langer. Je huid en nagels vernieuwen zich in een tempo van weken tot maanden, dus voor je echt iets ziet ben je zo twee of drie maanden verder. Ik zeg altijd, geef het minstens acht weken een eerlijke kans voor je een oordeel velt. Wat enorm helpt is trouw blijven aan een vast moment. Ik neem mijn supplementen elke ochtend bij het ontbijt, puur omdat ik het dan niet vergeet. Zet het potje naast je koffiezet of je tandenborstel, dan wordt het vanzelf een gewoonte. Let ook op de kleine dingen. Slaap je iets rustiger, heb je in de middag minder een dip, is je stoelgang wat regelmatiger. Dat zijn vaak de eerste tekenen, nog voor het grote verschil komt. Ik hou zelf soms een paar weken een kort logboekje bij, dan zie ik makkelijker of iets echt iets doet. Ik schreef er wat uitgebreider over waarom gezond eten soms niet genoeg is: lees het hier. Hebben jullie dit ook, dat je pas merkt hoeveel een supplement doet als je het een tijdje vergeet? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
0
💬 6 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

ineke.19651 maanden geleden

Zo herkenbaar. Ik was na tien dagen bijna gestopt met de magnesium omdat ik dacht dat het niks deed, maar ik hield vol en rond week drie sliep ik ineens veel dieper. Achteraf blij dat ik niet te snel opgaf.

KatjaCallens1 maanden geleden

Precies dat, geef het even. En het moment van innemen maakt ook verschil, magnesium neem ik zelf liever tegen de avond. Ik legde hier uit wat de beste tijd is: wanneer magnesium innemen. Fijn dat je doorzette Ineke.

marijke.19581 maanden geleden

Ik hou sinds kort ook een klein logboekje bij zoals je zegt, en het helpt echt om te zien wat werkt. Anders vergeet je gewoon hoe je je drie weken geleden voelde. Slim idee.

carla.19681 maanden geleden

Goed idee dat logboekje, ga ik ook doen. Ik ben zo iemand die na een week al ongeduldig wordt en dan denkt dat het niet werkt.

marlies.19661 maanden geleden

Bij mij was het de collageen waar ik geduld voor moest hebben. Pas na een week of acht merkte ik dat mijn nagels steviger werden. Als ik na twee weken had geoordeeld was ik gestopt.

KatjaCallens1 maanden geleden

Goed dat je het noemt, bij collageen is geduld echt de sleutel omdat je huid en nagels zich langzaam vernieuwen. Ik schreef er tips over hoe je er het meeste uithaalt: lees hier.