← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door wilma.19729 dagen geleden

Wanneer neem ik magnesium het beste, ochtend of avond?

Ik ben net begonnen met magnesium en twijfel over het moment van de dag. De een zegt 's ochtends, de ander juist voor het slapen. Ik neem twee capsules per dag maar weet niet of ik ze samen moet nemen of verdeeld over de dag. Merken jullie zelf verschil in wanneer je ze neemt? Ik slaap de laatste tijd wat onrustig, dus als de avond echt beter uitpakt hoor ik het graag.
0
💬 6 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

wim.19619 dagen geleden

Ik neem magnesium juist 's avonds, een half uurtje voor het slapen. Sinds ik dat doe val ik merkbaar rustiger in slaap. Overdag merkte ik er eerlijk gezegd weinig van.

ingrid.19769 dagen geleden

Zelfde ervaring hier. Ik verdeelde ze eerst over de dag maar 's avonds allebei samen werkt voor mij het prettigst.

KatjaCallens9 dagen geleden

Fijn dat je dit vraagt Wilma. Er is geen strikt goed of fout, maar veel leden vinden de avond het prettigst omdat magnesium ontspannend kan werken. Neem gerust je twee capsules samen, met een beetje eten erbij zit je qua opname goed. Geef het een paar weken de tijd. Ik schreef hier meer over de beste tijd om magnesium in te nemen.

wilma.19728 dagen geleden

Dankjewel Katja, dat stelt me gerust. Ik ga ze vanaf vanavond allebei voor het slapen nemen en kijk hoe dat gaat.

inge.19678 dagen geleden

Let ook op dat je ze niet precies tegelijk met je koffie neemt. Ik las dat dat de opname kan verminderen, dus ik houd er wat tijd tussen.

sonja.19728 dagen geleden

Ik gebruik het nu twee maanden en mijn nachtelijke kuitkrampen zijn echt minder geworden. Voor mij was de avond duidelijk het beste moment.