← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door KatjaCallens1 maanden geleden

Wat je best doet als je je supplementen een dag vergeet

Ik krijg deze vraag bijna elke week binnen, dus ik zet het antwoord hier maar eens voor iedereen. Je bent een dag weggeweest, je tas zat vol, en pas 's avonds in bed besef je het: vandaag niks genomen. En dan komt de vraag of je de volgende dag een dubbele dosis moet nemen om het in te halen. Kort antwoord: nee. Gewoon de volgende dag je normale routine oppakken. Supplementen werken op opbouw, niet op een enkele dag. Bij Turbo Kurkuma of Superba Krill Olie bouw je de werking op over weken, dus een gemiste dag verandert daar praktisch niets aan. Een dubbele dosis geeft je alleen maar een zwaardere maag. Wat wel helpt is je routine koppelen aan iets dat je toch al elke dag doet. Ik zet mijn potjes naast de koffiemachine, want die gaat sowieso aan. Een van onze leden bewaart een klein voorraadje in haar handtas voor dagen buitenshuis. De enige uitzondering die ik zou maken is Turbo Green Juice. Als je die een dag mist, mag je gerust in de namiddag nog je schepje door een glas water doen. Dat is geen dosering die je kunt overdrijven, het is gewoon groente in poedervorm. Over timing schreef ik eerder een stuk dat veel gelezen wordt: wanneer je magnesium het best inneemt. Hoe doen jullie dat? Vaste plek, wekker op de telefoon, of gewoon op gevoel?
14
💬 7 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

ineke.19651 maanden geleden

Bij mij ligt het potje naast de tandenborstel, dat werkt beter dan de keuken want daar loop ik 's ochtends te rennen. Vraagje wel: geldt dat inhalen ook als je een week weg bent geweest en niks hebt genomen?

KatjaCallens1 maanden geleden

Goede plek gekozen Ineke. En ja, ook na een week gewoon weer instappen waar je gebleven was, niets inhalen. Wat je wel merkt is dat het effect van bijvoorbeeld Turbo Kurkuma na zo een pauze even wat tijd nodig heeft om weer op te bouwen. Reken op een week of twee voor je weer op je oude niveau zit.

thea.19581 maanden geleden

Ik heb een pillendoosje met de dagen van de week, van die goedkope uit de drogist. Zondagavond vul ik hem voor de hele week. Groot voordeel: ik zie meteen of ik het genomen heb of niet, dat scheelt twijfelen.

KatjaCallens1 maanden geleden

Zo een weekdoosje is echt de simpelste oplossing die er is, Thea. Een tip erbij: zet hem niet in het raamkozijn of vlak bij het fornuis. Warmte en licht zijn de twee dingen waar supplementen het minst tegen kunnen.

marlies.19661 maanden geleden

Ik was juist bang dat een gemiste dag alles teniet zou doen, dus dit stelt me gerust. Ik ben in mei begonnen en had die ene week met de kleinkinderen helemaal niks genomen.

rina.19571 maanden geleden

Herkenbaar Marlies. Ik had precies hetzelfde met een verhuizing, drie weken chaos en niks genomen. Toen ik weer begon merkte ik binnen twee weken het verschil terug in mijn gewrichten, dus het komt echt wel terug.

teun.v1 maanden geleden

Ik doe het andersom: ik heb de wekker op mijn telefoon staan om acht uur. Werkt, maar ik zet hem ook regelmatig weg en dan vergeet ik het alsnog. Het doosje van hierboven ga ik proberen.