← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door machteld.b20 dagen geleden

Welke magnesium is het beste voor slaap? Ik zie door de bomen het bos niet meer

Misschien een beginnersvraag, maar ik word er een beetje gek van. Ik wil magnesium gaan nemen omdat ik 's nachts vaak wakker lig, maar als ik ga zoeken zie ik wel tien verschillende soorten: citraat, malaat, bisglycinaat, oxide. Ik snap er niks meer van. Is er iemand die me in gewone mensentaal kan uitleggen welke vorm nou echt helpt bij slecht slapen? En maakt het echt zoveel uit, of neem ik gewoon de eerste de beste? Alvast bedankt voor het meedenken.
5
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens20 dagen geleden

Hoi Machteld, helemaal begrijpelijk dat je het bos niet meer ziet. Heel kort: voor slaap en ontspanning is magnesiumbisglycinaat meestal de fijnste vorm, want die wordt goed opgenomen en is zacht voor de maag. Citraat is prima maar kan bij sommige mensen wat laxerend werken. Oxide wordt slecht opgenomen, die zou ik niet kiezen. Onze Turbo Magnesium zit goed in elkaar voor precies dit doel. Ik heb er een artikel over geschreven met het beste innametijdstip: de beste tijd om magnesium in te nemen.

sonja.197219 dagen geleden

Ik kan dat bevestigen. Ik gebruik al een half jaar bisglycinaat, twee per dag, en lig 's avonds veel sneller te slapen. Citraat gaf mij inderdaad een wat te losse buik.

machteld.b18 dagen geleden

Dank je wel Katja, dit is precies het overzicht dat ik zocht. Ik ga voor de bisglycinaat dan. Fijn dat het in normale taal uitgelegd staat.

inge.196719 dagen geleden

Wat mij ook hielp naast de vorm: een vast moment aanhouden. Ik neem het elke avond na het tandenpoetsen, dan vergeet ik het nooit. De soort maakt uit, maar consequent zijn minstens zoveel denk ik.